Quote from Guest on 14 August 2008, 13:19Tjena! 😀
Är en kille på 17 år. Jag har bara en fråga om förbränning. Är det inte lite mycket att ha förbränt 526 KCal på 7.5 km med en snitthastighet på 13,3 km/h? Jag har ingen aning om hur mycket man förbränner på olika träningstyper osv. Men det känn
Tjena! 😀
Är en kille på 17 år. Jag har bara en fråga om förbränning. Är det inte lite mycket att ha förbränt 526 KCal på 7.5 km med en snitthastighet på 13,3 km/h? Jag har ingen aning om hur mycket man förbränner på olika träningstyper osv. Men det känn
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 13:29Om du väger kring 68kg är det troligtvis väldigt nära din förbrukning. Klockan kan givetvis inte mäta din exakta förbränning då klockan står för ett genomsnitt av killar i din ålder med din vikt.
Om du väger kring 68kg är det troligtvis väldigt nära din förbrukning. Klockan kan givetvis inte mäta din exakta förbränning då klockan står för ett genomsnitt av killar i din ålder med din vikt.
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 13:41Ahaa.. 🙂 Jag väger mellan 63 och 64 kilo, och det har jag även ställt in min pulsklocka på. Så då stämmer det ganska bra eller? Tycker bara det låter så mycket, heh.. 😛
Ahaa.. 🙂 Jag väger mellan 63 och 64 kilo, och det har jag även ställt in min pulsklocka på. Så då stämmer det ganska bra eller? Tycker bara det låter så mycket, heh.. 😛
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 13:46Hej Fabian.
Nu vet jag inte vilka värden som du kan mata in i en "Topcom 1010" Och det är direkt avgörande huruvida dina värden stämmer eller ej.
Hur mycket energi som går åt under ett träningspass avgörs av hur stor motor man har och vilket tempo man t
Hej Fabian.
Nu vet jag inte vilka värden som du kan mata in i en "Topcom 1010" Och det är direkt avgörande huruvida dina värden stämmer eller ej.
Hur mycket energi som går åt under ett träningspass avgörs av hur stor motor man har och vilket tempo man t
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 13:46Låter rätt så rimligt. Hastigheten har inte så stor betydelse om du inte springer väldigt olika i olika hastigheter. Det som huvudsakligen betyder något är vikt, sträcka och hur kuperad banan är.
Låter rätt så rimligt. Hastigheten har inte så stor betydelse om du inte springer väldigt olika i olika hastigheter. Det som huvudsakligen betyder något är vikt, sträcka och hur kuperad banan är.
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 14:02P: Ojojoj, vilken klockren och bra förklaring! 😀 Tack så mycket, ja då har jag lärt mig något nyttigt idag 😀
P: Ojojoj, vilken klockren och bra förklaring! 😀 Tack så mycket, ja då har jag lärt mig något nyttigt idag 😀
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 19:40..det var säkert en solklar förklaring, men kanske är jag en idiot (#) -"motorn" du pratar om...är det nån slags hjärtvolym eller lungkapacitet eller vad?
..det var säkert en solklar förklaring, men kanske är jag en idiot (#) -"motorn" du pratar om...är det nån slags hjärtvolym eller lungkapacitet eller vad?
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 19:48..det var säkert en solklar förklaring, men kanske är jag en idiot (#) -"motorn" du pratar om...är det nån slags hjärtvolym eller lungkapacitet eller vad? ..
EDIT: Ok, ska sluta läsa så snabbt hela tiden..syreförbrukning alltså. Hänger den ihop med lungk
..det var säkert en solklar förklaring, men kanske är jag en idiot (#) -"motorn" du pratar om...är det nån slags hjärtvolym eller lungkapacitet eller vad? ..
EDIT: Ok, ska sluta läsa så snabbt hela tiden..syreförbrukning alltså. Hänger den ihop med lungk
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 19:52Jag litar inte mycket på pulsklockornas energiförbrukning längre. Testade med en Garmin FR305 och en Polar F11 samtidigt under ett cykelpass på 80min. Polaren visade 1074kcal och Garmin hela 1464kcal. Det är rätt stor skillnad på en så pass kort tid. (li
Jag litar inte mycket på pulsklockornas energiförbrukning längre. Testade med en Garmin FR305 och en Polar F11 samtidigt under ett cykelpass på 80min. Polaren visade 1074kcal och Garmin hela 1464kcal. Det är rätt stor skillnad på en så pass kort tid. (li
Quote from Funbeat user on 14 August 2008, 21:27Motorn: Vo2max. Din maximala syreupptagningsförmåga mätt i ml syre per kilo kroppsvikt och minut. Och ju mer syre du kan ta upp, desto mer energi kan du förbränna och desto snabbare blir du på 5km.
Så gott som aldrig är det lungorna som är den svaga länk
Motorn: Vo2max. Din maximala syreupptagningsförmåga mätt i ml syre per kilo kroppsvikt och minut. Och ju mer syre du kan ta upp, desto mer energi kan du förbränna och desto snabbare blir du på 5km.
Så gott som aldrig är det lungorna som är den svaga länk