Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHög förbränning?
You need to log in to create posts and topics.

och på tal om att man inte alltid "ska lita på" värdet man får -
för skoj skull hade jag tre apparater med mig på turen idag, vilka mäter kaloriförbränningen alla tre.
resultatet - 240, 480 och 520 på en och samma runda.
det är bra jobbat...

Ojoj, där ser man.. Kanske bäst att strunta i att kolla upp kaloriförbränningen överhuvudtaget? Eller så håller man sig till en bara för att hålla koll på om man förbrände mer denna gång än förra gången, även om man inte kan lite på just antalet förbrända

sessy stierna: Haha, oj :O Ja det var lite olika därja.. 😛

Då brände sessy 1240 kcal 😉

Hej Sessy.

Är du säker på att dom "mäter" kaloriförbrukningen och inte "bara" uppskattar den.

Och om dom nu mäter, så skulle jag kassera 1 och 3, behålla 2 den borde rimligen ligga någorlunda rätt.

Vänligen

P.

ja, nej, förlåt, det var fel ordval av mig, de uppskattar kaloriåtgången, såklart 🙂

Nejnej! Behåll 2&3 och beräkna medelvärdet av dem 😉

Ni som är lite mer pålästa. Finns det nån studie som påvisar att asiater har högre förbränning än snittet?

Nej, men jag snavade över ngn amerikansk sida som sa att "frisk fett%" var olika för afrikaner, "kaukasier" och "orientaler", så förbränningen kanske också är olika? I snitt alltså.

ja, kanske är så... var hittade du den studien? låter intressant. länka gärna om du kommer på.