Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHögerregeln?
You need to log in to create posts and topics.

Körde powerwalk i helgen m en kompis. Promenixen gjordes i en mix av motionsspår och promenadväg i ett naturreservat. Vi kom i diskussion efter att med tilltagande irritation ha sicksackat oss fram mellan gamlingar- inget ont om dem egentligen:), walkings

Spåret jag springer i är ofta väldigt tomt så det brukar inte spela så stor roll vart man springer. Om det är mörkt ute så springer jag på den sida som belysningen är på. Vid eventuella möten brukar jag hålla mig till höger.
Om jag springer på en gång-/c

När man möts i en trappa går automatiskt nedåtgående till hö och vice versa. I vårt stora shoppingcentea Nordstan gäller defenitivt högerregeln. Bryter man mot den är det svååårt att ta sig fram. Sunt förnuft borde gälla i motionsspåret. Kommer ett gäng p

Lägg dig i mitten och "sparka" lite i gruset när du närmar dig. Har du tur märker de dig. Om det är någon kille/man i gänget, sikta på honom: kvinnor har en förmåga att inte upptäcka "faran" enligt min alldeles ovetenskapliga erfarenhet ;).

hi hi Lägga mig i mitten och sparka i gruset- Då tror dom jag har fått eplepsianfall.. Varför tror du kvinnor har svårare att upptäcka "fara"?

Jag har ingen aning om varför eller om det är så egentligen: det råkar bara stämma för det mesta när jag är ute och springer. Det kanske är så att jag är osynlig för kvinnor 🙁

Jag är benägen att hålla med om att kvinnor mer sällan väjer än män, iaf när jag kommer springande. Kanske är det så att män känner av "faran"?
Seniorer har åxå visat sig sämre på att hålla till höger. Hundägare är helt värdelösa på allt vad vett i spåret

Det är inte många som vet det, men högertrafiken gäller för alla trafikanter. 🙂 Dvs även för fotgängare (trots att vi ska gå på vänster sida av vägen, men det hör inte dit i sammanhanget - det är för att man ska ha bilarna som kommer bakifrån så långt i

Det som förvillar ibland tror jag kan vara att man "går till vänster". Därför håller inte folk självklart till höger.

Hej igen alla!
Vilket härligt engagemang i denna VIKTIGA fråga!
Du är inte alls grinig Sebastian. Jag håller helt med! Var har den gamla hederliga "höger-regeln" tagit vägen?
Är väl bara en tidsfråga innan man fälls pladask av någon nonchalant hundägar