Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 16:26jo att högprofilhjul eller diskhjul låter högt och plastigt i sig fattar jag och hörde också. Och visst, om man gillar ljudet är ju givetvis efter tycke, precis som hos motorcyklar, typ HD, ducati eller tvåtaktsstånka.
Men det hjulljudet hörs ju hela tide
jo att högprofilhjul eller diskhjul låter högt och plastigt i sig fattar jag och hörde också. Och visst, om man gillar ljudet är ju givetvis efter tycke, precis som hos motorcyklar, typ HD, ducati eller tvåtaktsstånka.
Men det hjulljudet hörs ju hela tide
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 16:29Det är ljudet av italiensk stil du hör.
Det är ljudet av italiensk stil du hör.
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 16:43Är man i en klunga så trampar man hela tiden.
Är man i en klunga så trampar man hela tiden.
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 16:48Jag lärde mig för ett par dagar sedan att nya hjul kan låta lite turbo-smattrigt innan allt liksom oljat till sig och lagt sig på plats i navet. Liksom. Typ.
Jag lärde mig för ett par dagar sedan att nya hjul kan låta lite turbo-smattrigt innan allt liksom oljat till sig och lagt sig på plats i navet. Liksom. Typ.
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 16:51Vad är det för hjul som har en massa lösa delar som ska "lagt sig på plats"?
Vad är det för hjul som har en massa lösa delar som ska "lagt sig på plats"?
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 16:57Nästan garanterat campakransar. Vi har en i gänget med en mycket högljudd sådan, så det är en säker indikator på att tempot är för lågt när den börjar höras bak i ledet...
Nästan garanterat campakransar. Vi har en i gänget med en mycket högljudd sådan, så det är en säker indikator på att tempot är för lågt när den börjar höras bak i ledet...
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 17:00Kransar? Det är "bodyn" som har klackar i frihjuls mekanismen.
Kransar? Det är "bodyn" som har klackar i frihjuls mekanismen.
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 17:04Whatever, David
Whatever, David
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 17:20Jag gillade ljudet när carbon hojarna trampade förbi!
Om det är carbon ramen eller hjulen som låter....skit samma.
Det lät dyrt och juvligt när dom cyklade förbi.
Fast jag tror att du menar frihjulet lät när dom inte trampade......håller med dig, det lät
Jag gillade ljudet när carbon hojarna trampade förbi!
Om det är carbon ramen eller hjulen som låter....skit samma.
Det lät dyrt och juvligt när dom cyklade förbi.
Fast jag tror att du menar frihjulet lät när dom inte trampade......håller med dig, det lät
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 18:45Det är skillnad på nav och nav...
Shimano Dura ace är tysta
Tune är dyra , men låter massor på frihjul
Campa rasslar mest 😉
Det är skillnad på nav och nav...
Shimano Dura ace är tysta
Tune är dyra , men låter massor på frihjul
Campa rasslar mest 😉