Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 12:50Ska man slappna av eller spänna magen när man springer?
Ska man slappna av eller spänna magen när man springer?
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 18:00Den är ju automatiskt lite spänd när du springer såklart.
Själv andas jag "med magen" ganska mkt eftersom jag hört att det ska vara bättre.
När man tekniktränar brukar man ju köra lite övningar då man tränar hållning, då spänner man väl magen lite mer än
Den är ju automatiskt lite spänd när du springer såklart.
Själv andas jag "med magen" ganska mkt eftersom jag hört att det ska vara bättre.
När man tekniktränar brukar man ju köra lite övningar då man tränar hållning, då spänner man väl magen lite mer än
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 19:16Man ska spänna magmusklerna mot ryggraden. Ryggen ska vara rak. Det gör att man orkar mer och det går fortare.(t+)
Man ska spänna magmusklerna mot ryggraden. Ryggen ska vara rak. Det gör att man orkar mer och det går fortare.(t+)
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 20:19Ähhhh... gnid du på nu Josefine i några pass i långsamt tempo så ska du se att den där "håll-åkomman" försvinner...långsamt heter leken å en kompis till mig sa träffandes nog : " de e nybörjargrejor...om fem år så har hon faan i mig inge håll om hon nu sk
Ähhhh... gnid du på nu Josefine i några pass i långsamt tempo så ska du se att den där "håll-åkomman" försvinner...långsamt heter leken å en kompis till mig sa träffandes nog : " de e nybörjargrejor...om fem år så har hon faan i mig inge håll om hon nu sk
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 22:38Jag har haft problem med håll hela våren. Efter runt 20 minuter fick jag grymt ont och sänkte farten för att hålla det i schack. Efter ett längre pass fick jag problem med ljumsken...Lite stretching och att jag medvetet sträckte på mig fick ordning på min
Jag har haft problem med håll hela våren. Efter runt 20 minuter fick jag grymt ont och sänkte farten för att hålla det i schack. Efter ett längre pass fick jag problem med ljumsken...Lite stretching och att jag medvetet sträckte på mig fick ordning på min
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 09:03Efter senaste löprundan, då jag hade håll hela vägen, så satt hållet kvar resten av dagen sen - är det normalt?
Efter senaste löprundan, då jag hade håll hela vägen, så satt hållet kvar resten av dagen sen - är det normalt?
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 10:54nej, det är inte normalt!
nej, det är inte normalt!
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 11:13Hm.. det var liksom som kramp i magen på en speciell punkt som inte släppte förrän på kvällen.
Hm.. det var liksom som kramp i magen på en speciell punkt som inte släppte förrän på kvällen.
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 18:02När jag får håll, vare sig det är ovana eller inte att t.ex. jogga en runda eller gå i snabbt tempo i "terräng", brukar jag andas in så mycket jag kan tills jag inte kan andas in mer flera gånger efter varandra tills det slutligen ger sig. Det har fungera
När jag får håll, vare sig det är ovana eller inte att t.ex. jogga en runda eller gå i snabbt tempo i "terräng", brukar jag andas in så mycket jag kan tills jag inte kan andas in mer flera gånger efter varandra tills det slutligen ger sig. Det har fungera
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 19:39Oj då Patricia....det där var något helt nytt å oväntat.?! Men vi har ju ett antal leg läkare i trådarna så jag utgår ifrån att dom nu kommer med fullständiga förklaringar av vad som händer i den här underbart vackra kroppen som vi har...Tja som jag ju ha
Oj då Patricia....det där var något helt nytt å oväntat.?! Men vi har ju ett antal leg läkare i trådarna så jag utgår ifrån att dom nu kommer med fullständiga förklaringar av vad som händer i den här underbart vackra kroppen som vi har...Tja som jag ju ha