Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHåll?!
You need to log in to create posts and topics.

Det sägs vara så att håll beror på kramp i diafragma respektive musklerna mellan nedre revbenen. Vid maximal bukinandning spänner man diafragman och vid maximal bukutandning sträcker man ut den.
-Känns igen som effektivt mot kramp i annan muskulatur ocks

josefine... vart gör det ont? höger , vänster, mitti??? du skriver "kramp i magen" är det då denna specifika punkt eller e det hela magen också?...

håll ska inte hålla i sig så länge som du beskriver...

Det är på höger sida ca fem centimeter i från naveln i mitten av magen...
Tycker också att det var lite skumt. Var samma sak igår fast mildare, när jag slutade springa så släppte det men kom stötvis tillbaka under dagen när jag gick eller sträckte på mig

det låter absolut inte som håll... verkar vara annat... frågan är om det känns som att det kommer innifrån eller om det är i själva bukväggen? känner du av samma smärta när du inte sprungit? om så är fallet kanske det ev rör sig om blindtarmen (om du int

Nja, det är bara sen jag börjat springa. Det gör ont dagen då jag sprungit och lite dagen efter men sen försvinner det... bör man uppsöka läkare? Känns inte som en läkar-åkomma precis...

så länge det är relaterat till springandet så verkar det inte allvarligt. det kan va så som de skrev här tidigare också ...att kroppen måste hinna med och anpassa sig...
stretcha magen efter rundan och se om det blir någon skillnad....lycka till

Hej! Funderar på om det kan ha något med din menscykel att göra? I samband med ägglossning så kan man få en blödning (corpus luteum blödning). Denna blödning blir som ett "blåmärke inne i kroppen" och retar bukhinnan. Den typen av retning brukar fövärras

Har aldrig tänkt på det men det är faktiskt mycket möjligt! Det är faktiskt bättre, jätteskönt! Men jag ska absolut undersöka det sambandet. Tack! 🙂

Har liksom Josefine haft "håll" som sitter i längre. Fick det här tipset i en annan tråd. En sorts håll: exercise-related transient abdominal pain, ETAP. Även kallat side stitch. Sitter karaktäristiskt under höger revben och till skillnad från "vanligt" h