Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Som rubriken lyder, detta var en fras som skreks ständigt på vägarna under vättern rundan.
Det har ju varit uppe på tapeten förut ang motionslopp och tävlingslopp, och min nyvunna inställning till vättern var att detta nu faktiskt är en folkfest och ett m

Vad är nytt under solen?!

Min nyvunna insikt kring vissa sakers vara och vissa klubbars inte vara... (t-)

Kan du då kanske berätta hur de som vill passera ska förmedla budskapet "håll till höger" utan att skrika. Mig veterligt är det det enda fungerande mediet i detta läge.

Kom gärna med konkreta förslag istället för att bara gnälla. Som David säger. Vad är

Om man redan ligger till höger, så är det svårt att flytta sig 😉

Med ett vettigt startupplägg försvinner även det problemet.

Att skrika högt, vilket förvisso kanske inte låter så vänligt, är dessvärre det bästa sättet att uppmärksamma framförvarande cyklister om att det kommer en snabbare grupp bakom dem. Att förbjuda folk att cykla snabbt tror jag inte heller är rätt väg att g

Förmodligen blir det bättre nästa år då tydligen snabbare cyklister ska starta framåt kl 9 under lördagen..?

Är inte ringklocka obligatorisk? 😉

ja tycker de är rätt att skrika håll till höger för man kanske vill ha en bra tid men blir hindrad av att vissa cyklister ligger o cyklar sakta o tar upp hela vägen så dom tvingar en över till fel sida av vägen o de kan bli farligt av de pga mötande fordo