Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 20:49Eftersom det absoluta majoriteten av VingelRundans deltagare inte förstår att man ska se sig för innan man cyklar eller går rätt ut framför andra trafikanter.
De kommer ibland i 80 km/h bakifrån så är det underligt att inte fler blir nedkörda.Det var nå
Eftersom det absoluta majoriteten av VingelRundans deltagare inte förstår att man ska se sig för innan man cyklar eller går rätt ut framför andra trafikanter.
De kommer ibland i 80 km/h bakifrån så är det underligt att inte fler blir nedkörda.
Det var nå
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 20:53Bra David! Då tog du ditt ansvar och riskerar numer varken din egen eller andras säkerhet!
Bra David! Då tog du ditt ansvar och riskerar numer varken din egen eller andras säkerhet!
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 20:54Blev själv omkörd flera gånger av "sub" grupper, sub 7, 8 och 9 men jag har inget problem med att de använder rösten för att påkalla uppmärksamhet. Det är bara bra, eftersom man har 90% av uppmärksamheten riktad framåt och 5% vardera på respektive höger o
Blev själv omkörd flera gånger av "sub" grupper, sub 7, 8 och 9 men jag har inget problem med att de använder rösten för att påkalla uppmärksamhet. Det är bara bra, eftersom man har 90% av uppmärksamheten riktad framåt och 5% vardera på respektive höger o
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 21:30Jag sa tack till alla jag skrikit till, försökte att få det låta vänligt när jag skrek.
Jag sa tack till alla jag skrikit till, försökte att få det låta vänligt när jag skrek.
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 21:30Ni kan diskutera till död-dagar, och två-bredd och tre-bredd....
Kommer fortfarande vara likadant...Den dagen Krösus-Maif ändrar startordningen och tiden så att dom snabbaste startar först... dvs förslagsvis Lördag morgon och sedan resten fyller på bako
Ni kan diskutera till död-dagar, och två-bredd och tre-bredd....
Kommer fortfarande vara likadant...
Den dagen Krösus-Maif ändrar startordningen och tiden så att dom snabbaste startar först... dvs förslagsvis Lördag morgon och sedan resten fyller på bako
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 21:32Fruktansvärt svårt dilemma det här. Åkte i en sub-9 grupp med Fredrikshof igår och är till och med hes i halsen idag efter att skrikit håll höger x antal gånger. Man skriker ju inte det för att alla ska kasta sig ner i diket. Utan främst för att uppmärksa
Fruktansvärt svårt dilemma det här. Åkte i en sub-9 grupp med Fredrikshof igår och är till och med hes i halsen idag efter att skrikit håll höger x antal gånger. Man skriker ju inte det för att alla ska kasta sig ner i diket. Utan främst för att uppmärksa
Quote from Rasmus Olsson on 14 June 2009, 21:36Får en känsla av när jag läser era beskrivningar att många verkar glömma att de framför ett fordon i trafiken. Då ska man vrida på huvudet och kolla bakåt INNAN man viker utåt sidan för att exempelvis köra om. Verkar som många långsamma cyklister kommer f
Får en känsla av när jag läser era beskrivningar att många verkar glömma att de framför ett fordon i trafiken. Då ska man vrida på huvudet och kolla bakåt INNAN man viker utåt sidan för att exempelvis köra om. Verkar som många långsamma cyklister kommer f
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 21:38Vägrenskörning avgör jag.
I alla lopp jag kör håller jag mig där det passar mig bäst och jag tar mig förbi andra där det går bra. Bara upplysningsvis och för att undvika faror meddelar jag ibland att jag är på väg förbi på någon sida, aldrig för att få an
Vägrenskörning avgör jag.
I alla lopp jag kör håller jag mig där det passar mig bäst och jag tar mig förbi andra där det går bra. Bara upplysningsvis och för att undvika faror meddelar jag ibland att jag är på väg förbi på någon sida, aldrig för att få an
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 21:40Jag tror att jag håller min linje ganska bra när jag cyklar annars lär jag aldrig ha fått någon licens på bana.
Jag tror att jag håller min linje ganska bra när jag cyklar annars lär jag aldrig ha fått någon licens på bana.
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 21:54Höger! är väl inte liktydigt med flytta dig åt höger nu för f-n utan mera en varning om att vi kommer bakifrån och är på väg att köra om: flytta dig till höger om du kan men annars håll i alla fall din linje
Höger! är väl inte liktydigt med flytta dig åt höger nu för f-n utan mera en varning om att vi kommer bakifrån och är på väg att köra om: flytta dig till höger om du kan men annars håll i alla fall din linje