Quote from Lena O on 14 June 2009, 17:22Många vinglande och ouppmarksammande cyklister gör det nödvändigt att skrika "Häll till höger" eller "Omkörning" ...
Det är förmodligen den i särklass högsta anledning till att det inte inträffar flera olyckor på VR!Det vore tjänstefel att inte göra de
Många vinglande och ouppmarksammande cyklister gör det nödvändigt att skrika "Häll till höger" eller "Omkörning" ...
Det är förmodligen den i särklass högsta anledning till att det inte inträffar flera olyckor på VR!
Det vore tjänstefel att inte göra de
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 17:24Håller med om att ni som cyklar fort måste skrika håll höger för att varna oss långsamma cyklister. Men varför startar ni inte så tidigt som bara möjligt, då skulle ni ju slippa det nästan hela vätternrundan ju?
Håller med om att ni som cyklar fort måste skrika håll höger för att varna oss långsamma cyklister. Men varför startar ni inte så tidigt som bara möjligt, då skulle ni ju slippa det nästan hela vätternrundan ju?
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 17:29till skillnad från dom som kör fort under Paris-Brest-Paris i beckmörka natten så har snabbåkarna i Vätternrundan dåligt mörkerseende eller så är dom allergiska mot lysen och reflexer 🙂
till skillnad från dom som kör fort under Paris-Brest-Paris i beckmörka natten så har snabbåkarna i Vätternrundan dåligt mörkerseende eller så är dom allergiska mot lysen och reflexer 🙂
Quote from Håkan Öhling on 14 June 2009, 17:43Det är väldigt små marginaler om man ligger i 40km/h. För att kunna hålla den farten måste man ligga väldigt nära den framför.
Det är väldigt små marginaler om man ligger i 40km/h. För att kunna hålla den farten måste man ligga väldigt nära den framför.
Quote from Lena O on 14 June 2009, 17:45Pierre: "Håller med om att ni som cyklar fort måste skrika håll höger ..."
... och de som bara köra fortare då?
Pierre: "Håller med om att ni som cyklar fort måste skrika håll höger ..."
... och de som bara köra fortare då?
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 18:02Håller med dig, kanske en seedning med möjlighet till start mellan 18:00-20:00 skulle vara nått
Håller med dig, kanske en seedning med möjlighet till start mellan 18:00-20:00 skulle vara nått
Quote from Rasmus Olsson on 14 June 2009, 18:09Ska inte fordon hålla till höger i Sverige?
Ska inte fordon hålla till höger i Sverige?
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 19:18Ett problem som jag h r svårt att se en lösning på. Se till exempel på vasaloppet, som lagt oerhört mycket energi på att informera om samma sak, och där problemet ändå är större än här.
Ett problem som jag h r svårt att se en lösning på. Se till exempel på vasaloppet, som lagt oerhört mycket energi på att informera om samma sak, och där problemet ändå är större än här.
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 19:19på vasaloppet åker ju ändå de snabba först
på vasaloppet åker ju ändå de snabba först
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 19:50Om jag ska vara lite allvarlig i denna diskussion så tycker jag att idén om ömsesidig hänsyn borde gälla.
På vissa smala vägavsnitt kan en stor något långsammare klunga ta upp mer än halva körfältet - även om den håller till höger. Den omkörande klungan
Om jag ska vara lite allvarlig i denna diskussion så tycker jag att idén om ömsesidig hänsyn borde gälla.
På vissa smala vägavsnitt kan en stor något långsammare klunga ta upp mer än halva körfältet - även om den håller till höger. Den omkörande klungan