Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHålla sig kall på bandet
You need to log in to create posts and topics.

Då jag springer på löpband är det ofta värmen som gör så att man tvingas gå av. Anledning är väl att det är dålig ventilation där man springer eller nåt sådant.
Är det nån som har nåt tips på hur man håller sig sval under tiden som man springer på löpband

De nya banden på mitt gym har inbyggd fläkt, det är väldigt skönt. Tidigare gick det att rikta en lvmodell.

Sen är jag glad de gånger jag kommit ihåg att ha en handduk hängande vid bandet.

är nån sorts fläkt på dessa också men den var det inte mycket fräs på, möjligt att jag inte riktigt förstod hur den fungerade

Har fläktar på löpbanden i mitt gym. Katastrof . Blev dunder-snorig efter varje löppass och fick nysattacker som inte var av denna värld. Testade att stänga av fläkten och problemen försvann... Jag börjar väl bli så gammal att jag inte längre tål drag :).

Ha en blomspruta med iskallt vatten i nånstans i närheten så Du kan duscha Dig då och då.

Annars är ju lvfläkt underbart att ha, om man inte befinner sig på ett ultramodernt löpband med inbyggd fläkt och TV.

Jag springer ute. Där fläktar det nästan alltid 😉

Ja herregud, jag ställde mig på löpbandet för absolut första gången i livet för ett tag sedan och jo det går som uppvärmning inför styrketräning i ca en kvart.
Längre än så så blir det äckelvarmt, luften känns som Saharaöknen och det är allmänt skittrist.

jag har en liten bordsfläkt som jag brukar ha på svag effekt. Gör det mycket behagligare.

Jag kan inte annat än hålla med om när det gäller löpbandslöpning.

Hellre blåst, snömodd halka (som idag t ex) än harva ett långpass på löpband. Jag får spader efter 15-16 km!!

Men, för intervaller av olika slag är löpbandet oslagbart. 🙂