Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHålla sig kall på bandet
You need to log in to create posts and topics.

Nja inte är det kul inte att kuta på löpband. Men om jag nu skulle göra det så har jag en fuktad liten handduk runt halsen. Den gör att det blir svalare och jag kan även torka av svetten på den.

Det lät som ett bra tips Mona.

För att ett längre pass på löpbandet ska vara så smärtfritt som möjligt är både "omgivningen" runt bandet, bandets kvalitet och därmed möjligheten till svalka viktig tycker jag. När jag springer tuffa pass (långt eller fort) på bandet och blir jättevarm h

Mmm... ett och annat värmerekord lär nog ryka i år!

Det finns en specialhandduk också, minns inte vad den heter men har två själv. Man lägger den i kallt vatten och så håller den kyla i X antal timmar. Hade den på jobbet förr och har haft den till hunden med när det blir supervarmt. Min pappa som är 75 och

Det är på grund av värmen som jag anser att +1-3% lutning för att få det att efterlikna vanlig löpning i ansträngning är fel -5% hade kännts mer rätt. Mitt enda tips är tyvärr handduk

agron

Mikael. Vad använder du för kläder? Själv använder jag oftast funktionskläder. Det tar bort fukt och håller mig sval. Sprayflaska med vatten var ett förslag som jag själv tänker använda vid mitt nästa långpass på bandet. Tack för det tipset.

shorts och t-shirt, bomull

Man kan ställa löpbandet i sitt eget garage och ha cirka 6 grader där. Varmare än så står inte jag ut med i alla fall.
🙂

Mitt gym hade kanske inte uppskattat det lika mycket.;)