Quote from Guest on 21 August 2009, 09:22Var nere i Indien förra veckan å jobbets vägnar. Löparskorna, kamelrygga (+30gr och 90%) och FR305 var givetvis med. Blev tre pass, ett 15km blandat på sandstrand, asfalt och terräng, ett 10km enbart på mjuk sandstrand (satan va jobbigt) och sedan det sis
Var nere i Indien förra veckan å jobbets vägnar. Löparskorna, kamelrygga (+30gr och 90%) och FR305 var givetvis med. Blev tre pass, ett 15km blandat på sandstrand, asfalt och terräng, ett 10km enbart på mjuk sandstrand (satan va jobbigt) och sedan det sis
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 09:32Jag kan hålla med om att det var en konstig placering för hälseneinflammation. Jag har för mig att det vanligtvis sitter längre ned. Kanske är det något annat? Bristning i sena eller muskelfäste? Då får du vara försiktig.
Hursom helst skulle jag kolla up
Jag kan hålla med om att det var en konstig placering för hälseneinflammation. Jag har för mig att det vanligtvis sitter längre ned. Kanske är det något annat? Bristning i sena eller muskelfäste? Då får du vara försiktig.
Hursom helst skulle jag kolla up
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 09:50http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
http://gupea.ub.gu.se/dspace/bitstream/2077/504/1/gupea_2077_504_1.pdf
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
http://gupea.ub.gu.se/dspace/bitstream/2077/504/1/gupea_2077_504_1.pdf
Quote from Elias Engqvist on 21 August 2009, 09:56"1. Märkligt ställe att få ont på kan jag tycka, eller!?" - vad är det för konstigt med att få ont i Indien?
(Förlåt jag kunde inte låta bli)
Men sök i funbeat på "excentrisk". Att tex stå på ett trappsteg med framdelen av foten och hälen hängande ner
"1. Märkligt ställe att få ont på kan jag tycka, eller!?" - vad är det för konstigt med att få ont i Indien?
(Förlåt jag kunde inte låta bli)
Men sök i funbeat på "excentrisk". Att tex stå på ett trappsteg med framdelen av foten och hälen hängande ner
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 10:07Hah! Snyggt där Christer, dagens första garv...
Iponerande fynd av Anders. Sid 102-103 och 105-106 är ett tips om man är lat som jag är....
Excentriska tåhäv är kalas, slå upp och läs hur man gör. Det är viktigt att man gör på rätt sätt och belastar mer
Hah! Snyggt där Christer, dagens första garv...
Iponerande fynd av Anders. Sid 102-103 och 105-106 är ett tips om man är lat som jag är....
Excentriska tåhäv är kalas, slå upp och läs hur man gör. Det är viktigt att man gör på rätt sätt och belastar mer
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 13:53Tackar för inputen. Excentrisk träningen inleddes faktiskt redan igår på tips från kollega.
Jag har själv varit inne på att sandstranden påfrestade på kroppen, framför allt vid avstampet med foten vid varje löpsteg eftersom sanden ju hela tiden ger vika
Tackar för inputen. Excentrisk träningen inleddes faktiskt redan igår på tips från kollega.
Jag har själv varit inne på att sandstranden påfrestade på kroppen, framför allt vid avstampet med foten vid varje löpsteg eftersom sanden ju hela tiden ger vika
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 15:12Mitt råd är att stretscha vadmusklerna ordentligt varje dag, men gör det försiktigt!
Stretsching är ett underskattat medel som många "skiter" i !!
Mitt råd är att stretscha vadmusklerna ordentligt varje dag, men gör det försiktigt!
Stretsching är ett underskattat medel som många "skiter" i !!
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 15:43Är tämligen noggran med stretchning. Kör åtminstonde 15-20 minuter efter varje pass och baksida lår och sätesmuskulatur 1-2ggr/dag då jag sitter framför dator och får ryggproblem annars. Får väl lägga till vaderna och senan däri 😉
Är tämligen noggran med stretchning. Kör åtminstonde 15-20 minuter efter varje pass och baksida lår och sätesmuskulatur 1-2ggr/dag då jag sitter framför dator och får ryggproblem annars. Får väl lägga till vaderna och senan däri 😉
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 22:04Mitt råd är att du går och kollar vad det är så att du får rätt rehab.
Mitt råd är att du går och kollar vad det är så att du får rätt rehab.
Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 11:09onsdag morgon blir det läkarbesök. Återstår att se hur bra "idrotts"-läkare det är. Snabbaste läkartiden via jobbets sjukvårdsförsäkring. Riktig idrottsläkare hade tagit ytterligare någon vecka. Kör salva, Celebra, excentrisk träning och försiktig stretch
onsdag morgon blir det läkarbesök. Återstår att se hur bra "idrotts"-läkare det är. Snabbaste läkartiden via jobbets sjukvårdsförsäkring. Riktig idrottsläkare hade tagit ytterligare någon vecka. Kör salva, Celebra, excentrisk träning och försiktig stretch