Quote from Funbeat user on 22 August 2009, 12:26Tror på att det alltid är viktigt att stretcha ut hälsenor och vader när man går eller springer mycket. Ett jättebra sätt att komma åt hälsenor och nedre vadmuskulaturen är att sitta på knä fast med ena fotsulan i golvet och sen luta sig framåt mot knäet
Tror på att det alltid är viktigt att stretcha ut hälsenor och vader när man går eller springer mycket. Ett jättebra sätt att komma åt hälsenor och nedre vadmuskulaturen är att sitta på knä fast med ena fotsulan i golvet och sen luta sig framåt mot knäet
Quote from Funbeat user on 23 August 2009, 22:27Har fått domen kronisk hälseneinflammation 2 gånger.
Blivit av med dem.
Hur?
Genom att som nån skrivit lufsa långsamt och med korta steg.Upptäckte att om jag gick tog jag längre kliv och lyfte hälsenan mer.
Så jag överdrev och tog än kortare steg men
Har fått domen kronisk hälseneinflammation 2 gånger.
Blivit av med dem.
Hur?
Genom att som nån skrivit lufsa långsamt och med korta steg.
Upptäckte att om jag gick tog jag längre kliv och lyfte hälsenan mer.
Så jag överdrev och tog än kortare steg men
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 08:03Ditt tips tycker jjag funkar vid plantar fasciit också
Ditt tips tycker jjag funkar vid plantar fasciit också
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 22:59In med magen å ut med bröstet....å så tar jag rygg på Fia-Lotta då...kanon!
In med magen å ut med bröstet....å så tar jag rygg på Fia-Lotta då...kanon!
Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 07:45K-G: dvs det bästa är om man verkligen HAR en snäv kjol på sig när man tränar?:-)
K-G: dvs det bästa är om man verkligen HAR en snäv kjol på sig när man tränar?:-)
Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 07:58Jag + en snäv kjol.
Jag asgarvar.Kanske du Sigvard passar i det? Inte jag.
Ju mindre man lyfter hälen desto mindre påfrestning.
Det ser dock ganska "tetigt" ut att ta sig fram som en tjej då man ej är född sådan.Tjejer som tar sig fram på ett lätt oc
Jag + en snäv kjol.
Jag asgarvar.
Kanske du Sigvard passar i det? Inte jag.
Ju mindre man lyfter hälen desto mindre påfrestning.
Det ser dock ganska "tetigt" ut att ta sig fram som en tjej då man ej är född sådan.
Tjejer som tar sig fram på ett lätt oc
Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 08:08Om det är hälsenefästet, så fungerar det för mig att massera hårt och ofta med tummen på det onda stället. Jag har ofta haft problem med detta men har alltid lyckats hålla det i schack/fått bort det genom massage.
Om det är hälsenefästet, så fungerar det för mig att massera hårt och ofta med tummen på det onda stället. Jag har ofta haft problem med detta men har alltid lyckats hålla det i schack/fått bort det genom massage.
Quote from Catharina Brattlin on 25 August 2009, 10:16Får jag ställa en dum fråga? 🙂
Har man lättare för att få hälseneproblem när man har ett uttalat framfotssteg?
Jag sprang nämligen barfota på en sandstrand i somras, och på nåt konstigt sätt blev fotnedslaget just på framfoten, trots att jag eg är en
Får jag ställa en dum fråga? 🙂
Har man lättare för att få hälseneproblem när man har ett uttalat framfotssteg?
Jag sprang nämligen barfota på en sandstrand i somras, och på nåt konstigt sätt blev fotnedslaget just på framfoten, trots att jag eg är en
Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 10:19Jag tror att det är en vanesak. Jag var dum nog att springa alldeles för långt och alldeles för fort barfota på löpbandet förra året utan att vara tränad för det och jag "bombade" mina vader rejält. Fick problem i ett par veckor efteråt. Det var inte vanl
Jag tror att det är en vanesak. Jag var dum nog att springa alldeles för långt och alldeles för fort barfota på löpbandet förra året utan att vara tränad för det och jag "bombade" mina vader rejält. Fick problem i ett par veckor efteråt. Det var inte vanl
Quote from Bjarne Lewin on 25 August 2009, 10:34Jag har fått för mig att framfotalöpningen ger ökad risk för skador i fötter, vader och hälsena. Och så minskar det risken för skador på knä höft och rygg.
Men jag vet inte.. har liksom inget på fötterna...
Jag har fått för mig att framfotalöpningen ger ökad risk för skador i fötter, vader och hälsena. Och så minskar det risken för skador på knä höft och rygg.
Men jag vet inte.. har liksom inget på fötterna...