Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 11:19Ah, inlägget försvann, försöker igen.
Jag tror att man som motionär som springer upp till 5mil i veckan oftast kan undvika skador oavsett fotisättning.
När jag kör i mina tunna, lätta modeller så upplever jag det som att jag inte sätter i hälen på samma
Ah, inlägget försvann, försöker igen.
Jag tror att man som motionär som springer upp till 5mil i veckan oftast kan undvika skador oavsett fotisättning.
När jag kör i mina tunna, lätta modeller så upplever jag det som att jag inte sätter i hälen på samma
Quote from Funbeat user on 8 September 2009, 21:56Tänkte dels återkoppla status och sedan komma med en uppföljande fråga.
Den läkare jag kom till konstaderade en mindre bristning i hälsenan och tog sandlöpningen som trolig orsak. Tydligen inte helt ovanligt med det underlaget om man är ovan vid det. Fi
Tänkte dels återkoppla status och sedan komma med en uppföljande fråga.
Den läkare jag kom till konstaderade en mindre bristning i hälsenan och tog sandlöpningen som trolig orsak. Tydligen inte helt ovanligt med det underlaget om man är ovan vid det. Fi
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 08:52Det är väldigt vanligt att man snedbelastar om man springer halvskadad. Har själv haft knäproblem tack vare att jag sprang med en stukad fot för några år sedan...
Det är väldigt vanligt att man snedbelastar om man springer halvskadad. Har själv haft knäproblem tack vare att jag sprang med en stukad fot för några år sedan...
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 13:13"Oddsen för att fixa Lidingöloppet så tätt inpå satte han till låga. Det ska vi dock bli två om"
Hmmmm...... Är det nåt jag INTE skulle springa långt/hårt med så är det hälseneproblem.
"Oddsen för att fixa Lidingöloppet så tätt inpå satte han till låga. Det ska vi dock bli två om"
Hmmmm...... Är det nåt jag INTE skulle springa långt/hårt med så är det hälseneproblem.
Quote from Funbeat user on 9 September 2009, 18:10Han kan ju gå baklänges uppför när det är väl brant.
Då blir påfrestningen mindre.Jag vet ju inte exakt hur stora problem han har, men vaknar han mornen efter ett träningspass och ej mår sämre än mornen innan så har han ej gjort bort sig.
Kroppen är en
Han kan ju gå baklänges uppför när det är väl brant.
Då blir påfrestningen mindre.
Jag vet ju inte exakt hur stora problem han har, men vaknar han mornen efter ett träningspass och ej mår sämre än mornen innan så har han ej gjort bort sig.
Kroppen är en
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 11:55Coolt! Återkoppling, en inte helt vanlig begåvning...
En liten ruptur med andra ord. Shit, var försiktig bara så att inget blir värre. Håller helt med inlägget om snedbelastning. När jag sprang efter stukad fot fick jag ont i nacken för jag spände mig så
Coolt! Återkoppling, en inte helt vanlig begåvning...
En liten ruptur med andra ord. Shit, var försiktig bara så att inget blir värre. Håller helt med inlägget om snedbelastning. När jag sprang efter stukad fot fick jag ont i nacken för jag spände mig så
Quote from Funbeat user on 12 September 2009, 00:06Tog en 10km med lufsarstil och det fungerar faktiskt. Känner av att jag har en hälsena men ingen smärta eller så under passet. Men precis som sagt, försöker jag höja tempot och dra ut på stegen så känns på en gång att nåt inte är rätt. Samma sak med uppfö
Tog en 10km med lufsarstil och det fungerar faktiskt. Känner av att jag har en hälsena men ingen smärta eller så under passet. Men precis som sagt, försöker jag höja tempot och dra ut på stegen så känns på en gång att nåt inte är rätt. Samma sak med uppfö
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 20:09Dåså, 15km i söndags och en 20km på 1:40 igår allt i backig terräng. Har tagit det tämligen lungt, "lufsat" med korta steg för att inte sträcka ut hälsenan och det har gått bra. Hittills....
Tackar för hjälpen här på forumet!
Håkan
Dåså, 15km i söndags och en 20km på 1:40 igår allt i backig terräng. Har tagit det tämligen lungt, "lufsat" med korta steg för att inte sträcka ut hälsenan och det har gått bra. Hittills....
Tackar för hjälpen här på forumet!
Håkan
Quote from Funbeat user on 27 September 2009, 13:472:32 på Lidingöloppet bidde det och kraft kvar! Sitter dock så här dagen efter med ett "låst" högerknä. Aj...
🙂
2:32 på Lidingöloppet bidde det och kraft kvar! Sitter dock så här dagen efter med ett "låst" högerknä. Aj...
🙂
Quote from Funbeat user on 27 September 2009, 20:31Undrar du inte hur myche hälsenan satt i huvudet på dig Håkan.;);)
Undrar du inte hur myche hälsenan satt i huvudet på dig Håkan.;);)