Quote from Guest on 22 April 2014, 13:11Hej!
Har tränat för att genomföra mitt första maraton i slutet av maj men har alltså som rubriken lyder dragit på mig hälsporre. Har aldrig haft det förut och har därför en hel del frågor. Har försökt att läsa på internet men inte riktigt fått de svar ja
Hej!
Har tränat för att genomföra mitt första maraton i slutet av maj men har alltså som rubriken lyder dragit på mig hälsporre. Har aldrig haft det förut och har därför en hel del frågor. Har försökt att läsa på internet men inte riktigt fått de svar ja
Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 13:21Världen är full av tejp!
Världen är full av tejp!
Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 13:52http://www.youtube.com/watch?v=z-twdH09hik
Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 14:00Jag har haft plantarfasciit (förstadium till hälsporre) och jag har sprungit maraton med platarfasciit. Och jag gör aldrig, aldrig någonsin om det! Jag kom i mål, men det gjorde att det tog flera år innan jag ens ville tänka på ordet marathon. Faktiskt.
Jag har haft plantarfasciit (förstadium till hälsporre) och jag har sprungit maraton med platarfasciit. Och jag gör aldrig, aldrig någonsin om det! Jag kom i mål, men det gjorde att det tog flera år innan jag ens ville tänka på ordet marathon. Faktiskt.
Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 14:40Jag har också hälsporre/plantar faschiit. Hade ont i några månader, gjorde en långlöpning (på mjuklt underlag i skog = mer skonsamt än asfalt) och efter det har jag inte kunnat springa/jogga alls på snart 1 år. Så tänk noga över risken innan du ställer di
Jag har också hälsporre/plantar faschiit. Hade ont i några månader, gjorde en långlöpning (på mjuklt underlag i skog = mer skonsamt än asfalt) och efter det har jag inte kunnat springa/jogga alls på snart 1 år. Så tänk noga över risken innan du ställer di
Quote from Catharina Brattlin on 22 April 2014, 15:21Jag startade ett Göteborgsvarv med tejpad fot med plantar fasciit och skulle väl kunna ha tagit mig i mål linkandes, men valde att bryta efter 16 km just för att inte äventyra löpningen därefter. Fyra månader och lite rehab senare sprang jag Stockholm Hal
Jag startade ett Göteborgsvarv med tejpad fot med plantar fasciit och skulle väl kunna ha tagit mig i mål linkandes, men valde att bryta efter 16 km just för att inte äventyra löpningen därefter. Fyra månader och lite rehab senare sprang jag Stockholm Hal
Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 15:33Plantarfasciit (vilket det för det mesta verkar vara fråga om) är inge kul.
För två år sedan sprang jag inte en meter. Vid den här tiden för ett år sedan kunde jag springa upp mot 7-8 km ett par gånger i veckan. Idag springer jag ingen mara, men väl halv
Plantarfasciit (vilket det för det mesta verkar vara fråga om) är inge kul.
För två år sedan sprang jag inte en meter. Vid den här tiden för ett år sedan kunde jag springa upp mot 7-8 km ett par gånger i veckan. Idag springer jag ingen mara, men väl halv
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 15:47Tack för många bra råd och tips. Lutar åt att fokusera på att bli kvitt skadan då maran inte är så pass viktig att jag vill riskera en a onödigt lång löpvila. Jag har många år på mig att springa marathon 🙂
Tack för många bra råd och tips. Lutar åt att fokusera på att bli kvitt skadan då maran inte är så pass viktig att jag vill riskera en a onödigt lång löpvila. Jag har många år på mig att springa marathon 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 16:08Hur lång tid det kan ta att bli kvitt plantar fasciiten beror nog lite på vad som orsakat den. Efter en tids löp- och promenadvila av annan orsak fick jag känningar av plantar fasciit. Nu hade jag sedan tidigare beställt tid hos en fysioterapeut men hann
Hur lång tid det kan ta att bli kvitt plantar fasciiten beror nog lite på vad som orsakat den. Efter en tids löp- och promenadvila av annan orsak fick jag känningar av plantar fasciit. Nu hade jag sedan tidigare beställt tid hos en fysioterapeut men hann
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 20:24Kör denna övning varje morgon: 10x per fot innan man ställer sig upp.
Brukar ta några månader innan denna metod ger full effekt (var ihärdig)https://www.youtube.com/watch?v=G0ofWIFngn0
Tejpning enligt denna metod:
Med denna metod kan man träna lugn dis
Kör denna övning varje morgon: 10x per fot innan man ställer sig upp.
Brukar ta några månader innan denna metod ger full effekt (var ihärdig)
Tejpning enligt denna metod:
Med denna metod kan man träna lugn dis