Quote from Funbeat user on 25 April 2014, 23:589/4-2012 åkte jag till en tävling med ont i foten, kunde inte gå från bilen så åkte hem igen.
10/4 fick jag en idrottsortoped som ordinerade vila, Voltaren och inlägg och sjukgymnast.
21/4 sprang jag 3 km med inläggen.
22/4 sprang jag lugnt en tävling (ca
9/4-2012 åkte jag till en tävling med ont i foten, kunde inte gå från bilen så åkte hem igen.
10/4 fick jag en idrottsortoped som ordinerade vila, Voltaren och inlägg och sjukgymnast.
21/4 sprang jag 3 km med inläggen.
22/4 sprang jag lugnt en tävling (ca
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 12:36Hmm... efter fem dagars löpvila, rehab och alternativ träning verkar smärtan i hälen vara borta. Någon som vet om det är vanligt? Kan jag börja springa lite korta, lugna rundor på mjukt underlag?
En liten gnistra hopp tänds...
Hmm... efter fem dagars löpvila, rehab och alternativ träning verkar smärtan i hälen vara borta. Någon som vet om det är vanligt? Kan jag börja springa lite korta, lugna rundor på mjukt underlag?
En liten gnistra hopp tänds...
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 16:04Magnus Homann; för många går det inte lika bra som för dig. Många dras med skiten i flera år. Jag har provat allt tror jag . Har bland annat utsatt min stackars fot för stötvågsbehandling(två gånger), tejpning, massage av fot och vad, styrkeövningar för f
Magnus Homann; för många går det inte lika bra som för dig. Många dras med skiten i flera år. Jag har provat allt tror jag . Har bland annat utsatt min stackars fot för stötvågsbehandling(två gånger), tejpning, massage av fot och vad, styrkeövningar för f
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 16:26Prova Malin men avbryt direkt om det börjar göra ont är mitt råd. Som en klok terapeut sa till mig en gång "att springa med lite smärta behöver inte vara illa men spring dig aldrig in i smärta utan att bryta direkt"
Prova Malin men avbryt direkt om det börjar göra ont är mitt råd. Som en klok terapeut sa till mig en gång "att springa med lite smärta behöver inte vara illa men spring dig aldrig in i smärta utan att bryta direkt"
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 18:26Mikael, man behöver inte heller måla fan på väggen.
Mikael, man behöver inte heller måla fan på väggen.
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 19:29För mig försvann problemen snabbt trots marafadäsen. Det var mer jävulsplågan och den hemska efterkänslan för marathon jag upplevde som jag ville varna för.
För mig försvann problemen snabbt trots marafadäsen. Det var mer jävulsplågan och den hemska efterkänslan för marathon jag upplevde som jag ville varna för.
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 21:51Vi är ju trots allt olika och det som fungerar för den ena fungerar inte för den andra. Är i alla fall väldigt tacksam för de tankar och tips ni kommer med.
Ska ta mig ut på en jogg imorgon och vara väldigt uppmärksam på kroppens signaler.
Vi är ju trots allt olika och det som fungerar för den ena fungerar inte för den andra. Är i alla fall väldigt tacksam för de tankar och tips ni kommer med.
Ska ta mig ut på en jogg imorgon och vara väldigt uppmärksam på kroppens signaler.
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 23:50Mikael, snälla editera bort mitt fulla namn från ditt inlägg.
Ja, alla patienter svarar olika. Efter alla domedagsprofeter ville jag visa en annan bild.
Mikael, snälla editera bort mitt fulla namn från ditt inlägg.
Ja, alla patienter svarar olika. Efter alla domedagsprofeter ville jag visa en annan bild.
Quote from Funbeat user on 27 April 2014, 02:27Jag blir både beklämd och ledsen när jag ser att så många inte vet hur man botar hälsporre!! Jag känner verkligen att jag måste förmedla mina kunskaper! Voltaren t.ex finns det ingen som helst anledning att använda när man kan bota hälsporre väldigt lätt
Jag blir både beklämd och ledsen när jag ser att så många inte vet hur man botar hälsporre!! Jag känner verkligen att jag måste förmedla mina kunskaper! Voltaren t.ex finns det ingen som helst anledning att använda när man kan bota hälsporre väldigt lätt
Quote from Catharina Brattlin on 27 April 2014, 09:44"Jag botade min mycket svåra hälsporre/plantar fsciitis på ca 3 veckor och har inte haft problem med den sedan september förra året."
Jag botade min PF också på tre veckor. Med träning. Gratis och allt. Detta var 2010 och jag har inte haft några kännigar
"Jag botade min mycket svåra hälsporre/plantar fsciitis på ca 3 veckor och har inte haft problem med den sedan september förra året."
Jag botade min PF också på tre veckor. Med träning. Gratis och allt. Detta var 2010 och jag har inte haft några kännigar