Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHängslen eller inte...?
You need to log in to create posts and topics.

Midjebyxorna kan trycka hårdare runt magen jämfört med hängselbyxor så att de efter ett par timmars cykling, tro det eller ej, bidrar till visst obehag eller illamående.

David: Tror att jag skulle ha svårt att gå plus-minus-noll och inte behöva kissa på 9 timmar och ändå inte få vätskebrist. Vid såna lopp väljer jag lättkissade kortbyxor OM man nu förmodan skulle behöva kissa... Jag har ju inbyggda byxhållare så de sitter

Generellt upplever jag stor skillnad mellan lågbudget och mer kostsamma tights men man ska heller inte tro att alla kostsamma är klockrena. Att betala mycket betyder inte att man säkert får det bästa men gör garanterat så man undviker det sämsta. Typ.

Descente sitter bra på mig och verkar hålla bra kvalitet. Med lite tur går de att få för några hundra på rea från de brittiska nätbutikerna.

Snygga byxor har hängslen, och det är ingen slump. (även om just mina inte används....)

Kan varmt rekomendera Crafts Elite Attack Bib. Såg precis att Cykloteket säljer dem för 1450 kr, i fredags 1800...

Helt klart den skönaste byxa jag använt.

/Tobbe

Hängslen utan tvekan. Man blir varm om ryggen också.

hängslen såklart!! assos gör sjukt sköna byxor!! även billigare byxor med hängslen t.e.x scott (ca 600kr) är sköna!