Quote from Guest on 7 September 2010, 16:56Välkommen till höstens skönaste mil!
Hässelbyloppet är ett av landets största och bästa 10 km-lopp. Tävlingen avgörs på en flack och snabb bana genom Hässelby, Grimsta, Råcksta och Vällingby i nordvästra Stockholm. Bland de fyra tusen deltagarna i Hässel
Välkommen till höstens skönaste mil!
Hässelbyloppet är ett av landets största och bästa 10 km-lopp. Tävlingen avgörs på en flack och snabb bana genom Hässelby, Grimsta, Råcksta och Vällingby i nordvästra Stockholm. Bland de fyra tusen deltagarna i Hässel
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 17:06Jag är allvarligt inne på att anmäla mig efter att jag sprang så dåligt (sämre än jag ville) på Tjejmilen; Tycker bara det ligger lite väl nära inpå Lidingö ...
Hur fungerar det här loppet? Vilka har sprungit förut? Vad tycker ni?
Jag är allvarligt inne på att anmäla mig efter att jag sprang så dåligt (sämre än jag ville) på Tjejmilen; Tycker bara det ligger lite väl nära inpå Lidingö ...
Hur fungerar det här loppet? Vilka har sprungit förut? Vad tycker ni?
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 18:40Förstår inte frågan? Hässelbyloppet ligger nära inpå SUM. Från Lidingloppet till Hässelbyloppet är det oceaner med tid!
Förstår inte frågan? Hässelbyloppet ligger nära inpå SUM. Från Lidingloppet till Hässelbyloppet är det oceaner med tid!
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 19:51Tycker nog frågan är berättigad. Man brukar säga att för topprestationer finns en tumregel om 1 dags återhämtning per mile. LL är ~30 km ~= 18,6 miles. Dessutom är 30 km LL värre än 30 km slätlöpning, så ska man avrunda blir det nog uppåt till 20 dagar.
Tycker nog frågan är berättigad. Man brukar säga att för topprestationer finns en tumregel om 1 dags återhämtning per mile. LL är ~30 km ~= 18,6 miles. Dessutom är 30 km LL värre än 30 km slätlöpning, så ska man avrunda blir det nog uppåt till 20 dagar.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 19:56....och en dags återhämtning pe mile gäller förstås ganska så exakt för alla människor, oavsett kön, ålder, kondition, sjukdomstillstånd, osv
....och en dags återhämtning pe mile gäller förstås ganska så exakt för alla människor, oavsett kön, ålder, kondition, sjukdomstillstånd, osv
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 20:07Men Mikael(a) du vilade väll 150 dagar efter Skövde 😉
Men om vi inte ska skoja så är det den här frågan om "topprestation" eller bara springa för det är roligt som man måste ställa sig.
Själv klart kan man springa Hässelbyloppet efter Lidingö och SUM
Men Mikael(a) du vilade väll 150 dagar efter Skövde 😉
Men om vi inte ska skoja så är det den här frågan om "topprestation" eller bara springa för det är roligt som man måste ställa sig.
Själv klart kan man springa Hässelbyloppet efter Lidingö och SUM
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 20:16Vad jag menar är att det är högst individuellt hur mycket vila man behöver mellan lopp. Bland maratonmästare finns det några som tävlat och gjort bra resultat i flera lopp med 1 veckas mellanrum medan andra inte tävlar oftare än en gång i månaden.
Vad jag menar är att det är högst individuellt hur mycket vila man behöver mellan lopp. Bland maratonmästare finns det några som tävlat och gjort bra resultat i flera lopp med 1 veckas mellanrum medan andra inte tävlar oftare än en gång i månaden.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 20:42Sitter och tittar på hemsidan men det verkar inte vara samma sträckning som när jag sprang för tre år sen. Det var lite svårt att se och på fb lopp för 2007 är det ett väldigt virrvarr så det var ingen hjälp. Andra halvan verkar vara liknande sträckning.
Sitter och tittar på hemsidan men det verkar inte vara samma sträckning som när jag sprang för tre år sen. Det var lite svårt att se och på fb lopp för 2007 är det ett väldigt virrvarr så det var ingen hjälp. Andra halvan verkar vara liknande sträckning.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 20:56Jag sprang förra året. Trevligt lopp, tycker det är lagom stort. Dock var det iskallt!
Sen tycker jag nog jag var i som allra bäst form mindre än 2 veckor efter Stockholm Marathon, gjorde träningspers på 5K då som står sig än, men det är ju individuellt f
Jag sprang förra året. Trevligt lopp, tycker det är lagom stort. Dock var det iskallt!
Sen tycker jag nog jag var i som allra bäst form mindre än 2 veckor efter Stockholm Marathon, gjorde träningspers på 5K då som står sig än, men det är ju individuellt f
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 22:40Jag sprang Hässelby i fjol, tyckte det var ett trevligt lopp. Lite halvtråkig bana och inte så många som hejade på, men kul ändå. Kommer att springa den i år igen. Lite småkyligt är det ju i oktober men det funkade bra med inlämning av överdragskläder.
Jag sprang Hässelby i fjol, tyckte det var ett trevligt lopp. Lite halvtråkig bana och inte så många som hejade på, men kul ändå. Kommer att springa den i år igen. Lite småkyligt är det ju i oktober men det funkade bra med inlämning av överdragskläder.