Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

2 herrar har jag sett klart och tydligt!

Zoltán: Tack!

Om du blev diskad för att passerat blåbär på fel sida inför en vänstersväng så borde jag och flera andra blivit det också. De rullar fram i 20km/h rakt mot innersidan av svängen :@
Vad ska man göra? Köra om på motgående vägbana? Bromsa in o

Borde inte alla som sprungit fel bli diskade.
Man är ju skyldig att känna till hur banan går enligt reglementet.

Niklas! Första gången hände det precis som du beskriver men det var även en bil strax bakom blåbären. Domaren mumlade nåt då, men jag uppfattade det inte att det var en varning. Ärligt talat så hade jag 0 koll på reglementet vad gäller "trafiksäkerheten"

Stod detta år som åskådare och det är med blandade känslor då jag älskar att deltaga.
Men utifrån vad jag såg så var arrangemanget är jävla fiasko.
Från att ens lägga ett SM denna tid på säsongen, en OL distans på den banan.
Och så slutligen märkningar,

Jag är ny inom triathlon så jag har inte så bra koll på hur saker och ting bör vara. Kan förstå och hålla med om massor av kritiken men har en fundering.

Jimmy vad menar du med:
"Från att ens lägga ett SM denna tid på säsongen, en OL distans på den banan

Det Jimmy menar är väl att det att triathleter från t.ex Sundsvall eller Umeå inte har hunnit ta bort dubbdäcken på bilen innan det ska tävlas i öppet vatten.

Benjamin, du har helt rätt, springer man fel ska man bli diskad. I princip.
Men det bygger ju på att arrangören kan identifiera vem som sprungit fel... i detta fall hade man nollkoll.

Rundan var 5km. För att vara säker på att göra rätt ska man då spring

Antalet funktionärer hade säkert fungerat, men i detta fall var det så oerfarna att det inte spelade någon roll.

Jag blir förvånad att ni blev diskade, jag trodde dom hade valt att strunta i reglerna eftersom det "bara" var motion och age group ute på ba

Lite svar på några av era synpunkter.
Kan bara beklaga det inträffade på löpningen och hoppas att vi får chansen att förbättra oss till nästa år.
Löpningen har jag mätt med gps till cirka 50 kortare än 10 km (rätt bana)
Skälet till att välja längre bana f