Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHandskar
You need to log in to create posts and topics.

...man måste väl inte slänga bort handskarna bara för att man tar dem av sig...? Jag har ofta på mig mina i början av passet och har dem i händerna sedan efter att jag tagit dem av mig. Kunde ju snabbt bli dyrt om man avverkade 1 par handskar per pass.

Jo så sant, men jag tänkte mer på det här med handskar i tävlingssituation. Handskar + väldigt lite kläder i övrigt.

I träningssituationer är ju saken annorlunda.. 🙂

De handskar jag kör med kostar 9 kronor paret på Claes Ohlsson. Så dom ryker lätt när jag blivit för varm. 🙂

Ja på det viset...

Jo, jag brukar också tänka på det där. Med sådana som säger att de bara slänger av sig jackan sedan. Jag har inte råd eller lust till det. Jag är allt för kär i mina kläder. Så det är alltid svårt med vad man ska tävla i för kläder. In

Har också funderat på det där med handskar vid löpning under ickevintern. Jag har aldrig handskar på mig (har sprungit i sex minusgrader som kallast) utan har en lång ärmmudd med hål för tummen på min R90-jacka som funkar bra i början av passet vid vinter

Jag ska dit idag Sylvia och va väskvakt på Blodomloppet så jag ska se om jag ser den :D.

Jag, som svettas som en eskimå i en finsk bastu även vid löpning ned mot 15-20 minusgrader, har vantar/handskar på mig om det är "kallare" än 10 plusgrader - annars är mina fingrar vita och stela då jag kommer in efter avslutad träning trots att man kan

Jag är som du, Josefin: mitt största problem är att handskarna blir våta av svetten som rinner ner i dem :-/

Snyggt Anne Mari! 🙂 ;

Hittade inte tillbaka dit efter loppet, så jag sk*t i den...*noll lokalsinne*

Precis - och det visst är det jäkligt irriterande, Christer?! Samma sak med sockorna, de blir blöta av svetten som rinner längs benen.