Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHandskar
You need to log in to create posts and topics.

Och precis som min stjärngossestrut i Bovallstrand i december fast tvärtom, svetten steg uppåt. Halva vägen upp var blöt efter en mara 😀

Stilpoäng på det, Anders!

Jag hade oxå problem med blöta handskar. Men nu har jag ett par asics löparhandskar och de fungerar utmärkt, det ångar bort vatten från dom t.o.m. mitt i vintern. Är väldigt förtjust i de handskarna, det var så jobbigt förut när jag blev varm -> blöt -> k

Josefin, det är jobbigt på vintern, men funkar bra med tjocka fleecehandskar 🙂

"helt vanliga ylle/bommulls vantar"
Hur menar du då, ylle och bomull beter sig helt olika när det är blött, var det blandmaterial?

Själv tycker jag mina hemstickade ullvantar (modell tunnare inte lovikkagarn) fungerar lika väl som "proffshandskarna" vid

Skulle rekommendera längdskidhandskar under höst/vinter. Vanliga löparvantar brukar ha lite halvtaskig kvalité!?

Jag tycker problemet med handskar är att de är alldeles för varma. Jag vill gärna ha lite vind- och regnskydd för att inte bli iskall om händerna under vår och höst, men i handflatan som jag brukar hålla skyddad från vädret blir det obehagligt varmt.
Någ

Per: Jag har ett par löparfingervantar som är tunna men som har "windstopper" på ovansidan. Tyvärr kommer jag inte ihåg märket och jag har dom fn på landet, men jag köpte dom på Runners Store. Undrar om det inte är Asics.... Duger inte när det är supervrå