Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Detta löste sig ändå just nu genom att nyinstallera ANT på en helt annan dator, och då lyckades parningen, överförningen m.m.

Jag har dock inte hur många datorer som helst på lager som ännu inte kontaminerats av ANT-agentprogramvaran så jag skulle bli vä

Låt alltid ANT-stickan sitta i. Synka genom att starta klockan och lägga den vid datorn alternativt så synkar den automatiskt när den laddas. Jag har aldrig dragit ut min ANT-sticka och har inte haft några problem.

Jag har märkt att det går utmärkt att importera pass från klockan när den är avstängd, så jag funderar på om stänga av den verkligen påverkar överföringen?

Edit: Jag har dock en FR-305 och importerar med sladd.

Klocka och Ant behöver inte vara på då man importerar till funbeat. Ant-agenten läser in datat till en lokal fil på datorn. Pluginen i browsern läser därifrån, så varken ant-agenten eller klockan behöver vara på då.

Det kanske är dags att rensa history-k

"Det är märkligt att inte Garmins programvara hanterar det själv, eller har något gränssnitt för att göra det."

Ja, när jag läste manualen fick jag för mig att det skedde alteftersom automatiskt, men det verkar ju uppenbarligen inte så. (#)

Man kan ställa in klockan på att plocka bort gamla pass ifrån klockan. Men de samlas fortfarande upp i ant-agenten och kletar igen.

Tack för alla svar! Ska testa alla förslag framöver och försöka förstå mig lite bättre på detta med ANT...

Allt fungerar som förväntat på den bärbara jag sitter vid just nu (Windows XP pro), ANT finns t.ex. som en ikon i fältet längst ner till höger och

Windows 7 och senare har ju fått för sig att gömma ikonerna i aktivitetsfältet efter ett tag, så har du den versionen kan den finnas dold under någon pil eller flik eller vad det nu är man fäller ut dem med.

Jepp, jag har hittat den i listan bakom en pil och sagt att den ska synas. Men nu är pilen borta och det är fortfarande en hemlig agent.

Har tyvärr inte lyckats ghosta om den gamla burken ännu så jag sitter kvar på denna burk med skägget i brevlådan :@

Som sagt, kolla om det är mycket data i ant-agentens kataloger. Den verkar få ont i huvudet om man har synkat för många aktiviteter och mår bra av att man rensar lite.

Här är en av trådarna man har varit inne på detta i: http://www.funbeat.se/discussion/