Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bor i en liten studentlägenhet som består av hall, rum och badrum på sammanlagt ca 22 kvadratmeter. Problemet är att svettiga träningskläder har en tendens att lukta vilket märks i "hela" lägenheten då jag inte kan hänga undan träningskläderna i något tvä

Skölj och häng upp, annars stinker det apa...
Lite ättika i vattnet hjälper också att få bort den där riktigt äckliga svettdoften..

Monterade en vädringsarm på fasaden utanför fönstret 😉

Det går inte att skaffa tvättmaskin?

Tror att du måste tillsätta något som tar bort ytspänningen, typ någon droppe diskmedel. Knåda runt lite och skölj ur. Borde lukta mindre då.

EDIT: Och då menar jag när du blötlägger dem i vasken. Inte i plastkassen.

Tvätta dom i vasken istället för att bara låta dom ligga i varmvatten och kör dom i maskin 1g/vecka.

Du tror inte att varmvattnet gör att bakterierna frodas och kläderna luktar sämre än de förtjänar? Skippa det varma vattnet och låt kläderna lufttorka. Då kan Du använda dem ytterligare någon eller några gånger. Är min erfarenhet.

Har Du möjlighet till t

När jag bodde i lägenhet så gick jag in i duschen med kläderna på och klädde av mig, Minimalt med jobb att skölja av dom. Sen hängde jag dom över diskstången eller liknande. Hade oftast samma i en vecka.

Skölj i duschen. Låt aldrig polyester (=funktionskläder) ligga och dra svett för då sätter sig lukten i plastfibrerna och går inte ur i vanlig tvätt. Ättika är ett bra tips.

Jag har mina träningskläder på jobbet från måndag till fredag. Sköljer upp dom direkt med duschcreme/tvål efter varje träningspass och tvättar dom fredag kväll hemma i maskin. Funkar perfekt. Ja jackan tvättar jag inte varje gång om jag inte blivit toksve