Quote from Funbeat user on 4 March 2013, 20:04Bästa sättet att slippa svettiga träningskläder i lägenheten är att springa i bara shorts även om det är kallt. Man vänjer sig och det känns bara friskt. Då slipper man också tvätt av en massa svettiga kläder förutom shortsen men de kan sköljas om man har
Bästa sättet att slippa svettiga träningskläder i lägenheten är att springa i bara shorts även om det är kallt. Man vänjer sig och det känns bara friskt. Då slipper man också tvätt av en massa svettiga kläder förutom shortsen men de kan sköljas om man har
Quote from Funbeat user on 4 March 2013, 22:37Kläderna hängs upp i badrummet på tork. Sedan är det bara att stänga dörren och inte göra toabesök i onödan... 🙂
Besökande brukar hålla sig till snabba toabesök också 🙂
Kläderna hängs upp i badrummet på tork. Sedan är det bara att stänga dörren och inte göra toabesök i onödan... 🙂
Besökande brukar hålla sig till snabba toabesök också 🙂
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 05:58En detalj bara - mäns svett luktar mer än kvinnors. Det beror på en särskild sorts svettkörtlar som utvecklas beroende på mängden testosteron. Kvinnor med mer testosteron (än genomsnittet) luktar också mer när de svettas.
En detalj bara - mäns svett luktar mer än kvinnors. Det beror på en särskild sorts svettkörtlar som utvecklas beroende på mängden testosteron. Kvinnor med mer testosteron (än genomsnittet) luktar också mer när de svettas.
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 06:07det är en del av träningen. ju mer det luktar ju mer tränar du (t+)
det är en del av träningen. ju mer det luktar ju mer tränar du (t+)
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 08:21En del luktar extremt starkt när de svettas. I min näsa luktar det rätt likt hur dåligt fläskkött luktar/smakar. En sorts frän, mustig lukt som inte alls är behaglig.
Jag tycker mig se en trend att ju biffigare/grövre personen är, desto mer sannolikt är d
En del luktar extremt starkt när de svettas. I min näsa luktar det rätt likt hur dåligt fläskkött luktar/smakar. En sorts frän, mustig lukt som inte alls är behaglig.
Jag tycker mig se en trend att ju biffigare/grövre personen är, desto mer sannolikt är d
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 12:30Jag säger bara, ketoner!
Huvaligen...
Jag säger bara, ketoner!
Huvaligen...
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 20:03Jag läste nån gång att svett ändrar karaktär och luktar värre efter att man passerat ca 40 år. Det gäller framförallt män men också för kvinnor. Själv luktar jag så illa under ett långpass att jag skrämmer hästar i sken. Hade hoppats på samma effekt på hu
Jag läste nån gång att svett ändrar karaktär och luktar värre efter att man passerat ca 40 år. Det gäller framförallt män men också för kvinnor. Själv luktar jag så illa under ett långpass att jag skrämmer hästar i sken. Hade hoppats på samma effekt på hu
Quote from Tini Kjellin on 13 March 2013, 23:29Jag luktar godis så allt det här om att det skulle lukta värre för män eller värre efter 40 kan inte stämma. 🙂
Min upplevelse är att doften hänger ihop med kosten till stor del och frekvensen på tvättandet också. Jag tror jag haft tur med att doften in
Jag luktar godis så allt det här om att det skulle lukta värre för män eller värre efter 40 kan inte stämma. 🙂
Min upplevelse är att doften hänger ihop med kosten till stor del och frekvensen på tvättandet också. Jag tror jag haft tur med att doften in
Quote from Funbeat user on 14 March 2013, 23:05Stoppa tvättmaskinen i köket, England-style, Stefan.
Jag svettas MYCKET men svetten luktar inte så mycket. Jag har en tvättpåse som håller lukten inne rätt bra, och sedan tvättar jag 2-3 gånger per vecka. Annars skulle jag nog köra på att skölja kläder
Stoppa tvättmaskinen i köket, England-style, Stefan.
Jag svettas MYCKET men svetten luktar inte så mycket. Jag har en tvättpåse som håller lukten inne rätt bra, och sedan tvättar jag 2-3 gånger per vecka. Annars skulle jag nog köra på att skölja kläder
Quote from Funbeat user on 22 March 2013, 07:37Skölj upp direkt i iskallt vatten. Då sköljer man bort svetten innan den torkat och därmed bacilluskerna. Kallt vatten för att de inte ska frodas i värmen.
Men merinounderställ är helt klart det bästa. Även om jag brukar skölja upp de också för känslans
Skölj upp direkt i iskallt vatten. Då sköljer man bort svetten innan den torkat och därmed bacilluskerna. Kallt vatten för att de inte ska frodas i värmen.
Men merinounderställ är helt klart det bästa. Även om jag brukar skölja upp de också för känslans