Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad man äter kan spela roll för vad man svettas ut också.

Jag svettas också ymnigt, men svetten luktar inget. Inte ens efter torkning eller vädring, som Robert kallar det. 🙂

Hur mycket odörer varje kropp släpper ut kan nog skilja en del, även om det kanske inte direkt är könsbundet?

Jag tränar, som sagt, i

Jag sköljer alltid ur mina träningskläder efter att jag använt dem, sedan får de åka med i tvättmaskinen när det är dags för den någon gång varannan vecka. Fredrik å andra sidan sköljer inte sina kläder utan hänger bara upp dem i badrummet. Ändå är det mi

Svett luktar inte. Det är bacilluskernas skit som luktar.

Bor själv i ett hushåll där vi är två personer som gör av med 7 uppsättningar träningskläder var per vecka. Har det varit kallt ute (så alla lager måste nyttjas) så blir det en helvetes massa tvätt ... Brukar alltid vara mer träningskläder att tvätta än v

Just det gör att jag tycker det är jätteskönt att skölja upp det jag måste skölja upp efter varje pass i handfatet. Det samlar sig inte så mycket tvätt. Jag tränar mycket på jobbet och vi har torkskåp. Perfekt att ha rena och torra kläder nästa dag. 🙂

Lite OT, men jag tyckte att det var intressant:

http://blog.svd.se/maratonbloggen/2010/10/20/svettas-kvinnor-annorlunda-an-man/

Testa en ull t-shirt. Går faktiskt att träna i flera ggr utan att lukt uppstår. 😉
Syntettröjor håller max 20-30 tvättar, sen har man tvättat bort den bakteriedödande behandlingen, och det börjar stinka apa redan under träningen.

Att gå in i duschen med träningskläderna är ett knep jag brukar använda.

Men det är rätt stor skillnad på vad och hur man tränat. Har jag sprungit långpass på sommaren så är det kört redan innan jag kommer i duschen. Lukten sitter fast, så till den grad

Att gå in i duschen med träningskläderna har bara hänt 2 ggr för mig.

1. Var ute på ett långpass på hösten. Var 5-10 grader. Efter ca 5km börjar det regna och blåsa. Efter ytterligare 25km så väggar jag och är tvungen att försöka promenera de sista 3 km