Quote from Guest on 8 September 2010, 08:51I morse mötte jag en älg när jag var ute och sprang. Den stod, stor och ståtlig, mitt på löparspåret. Den tittade på mig och vägrade flytta på sig, och feg som jag var så backade jag och vände sedan och sprang hem igen. Löparturen blev halverad, men jag k
I morse mötte jag en älg när jag var ute och sprang. Den stod, stor och ståtlig, mitt på löparspåret. Den tittade på mig och vägrade flytta på sig, och feg som jag var så backade jag och vände sedan och sprang hem igen. Löparturen blev halverad, men jag k
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:01En älg hos mormor ute i skogen i Helsingland då jag var ute och cyklade.
I Stockholm har jag sett rådjur vid flertalet gånger, bland annat i Ulriksdal och senast i Hagaparken.
Jag har sett alla på morgonturer och det är väl en anledning till att jag går
En älg hos mormor ute i skogen i Helsingland då jag var ute och cyklade.
I Stockholm har jag sett rådjur vid flertalet gånger, bland annat i Ulriksdal och senast i Hagaparken.
Jag har sett alla på morgonturer och det är väl en anledning till att jag går
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:07Älg ser jag då och då. Lyckligtvis inte på natten, då hade man väl dött av hjärtslag. Rådjur vanligare.
Älg ser jag då och då. Lyckligtvis inte på natten, då hade man väl dött av hjärtslag. Rådjur vanligare.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:07Jag växte upp i skogarna mellan Skåne och Småland. Cyklandes hem en mörk höstkväll så började det braka i diket jämte mig. En stor älgko lufsade lungt och sansat jämte mig.
Vi hade sällskap några hundra meter innan hon ledsnade. Det tog ett tag för pulse
Jag växte upp i skogarna mellan Skåne och Småland. Cyklandes hem en mörk höstkväll så började det braka i diket jämte mig. En stor älgko lufsade lungt och sansat jämte mig.
Vi hade sällskap några hundra meter innan hon ledsnade. Det tog ett tag för pulse
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:12Jag har mött en stor älg i Änggårdsbergen i Göteborg, men då sprang jag på en liten djurstig också. Älgen lämnade företräde och hoppade ut i skogen och jag kutade på i snäppet högre tempo.
Jag har mött en stor älg i Änggårdsbergen i Göteborg, men då sprang jag på en liten djurstig också. Älgen lämnade företräde och hoppade ut i skogen och jag kutade på i snäppet högre tempo.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:18Jag möter nog älg varje år, senast förra veckan i motionsspåret. De brukar springa till skogs så fort de ser mig.
En gång mötte jag en stor älg mitt i snårig obanad terräng med mindre än 1m mellan oss. Det var lite omtumlande. Vi sprang åt varsitt håll :-
Jag möter nog älg varje år, senast förra veckan i motionsspåret. De brukar springa till skogs så fort de ser mig.
En gång mötte jag en stor älg mitt i snårig obanad terräng med mindre än 1m mellan oss. Det var lite omtumlande. Vi sprang åt varsitt håll :-
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:29Var ute och paddlade genom Villingeskogens naturreservat för massa år sedan och på ett ställe där ån blev lite lugnare och bredare stod en älg och betade. Vi slutade så klart och paddla, älgen tittade på oss, vi tittade på den... länge, sedan började vi s
Var ute och paddlade genom Villingeskogens naturreservat för massa år sedan och på ett ställe där ån blev lite lugnare och bredare stod en älg och betade. Vi slutade så klart och paddla, älgen tittade på oss, vi tittade på den... länge, sedan började vi s
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:37Har sett älg ett par gånger i Rocklundaspåret men det vanligaste är dovhjort på Björnön. De är så vana med människor att de knappt flyttar på sig när man kommer. I måndags var det en dovhjortsget med kid som var mitt på spåret.
Har sett älg ett par gånger i Rocklundaspåret men det vanligaste är dovhjort på Björnön. De är så vana med människor att de knappt flyttar på sig när man kommer. I måndags var det en dovhjortsget med kid som var mitt på spåret.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:37Just på hösten under brunsten är det väl lite mer spännande med älgar (dvs algtjurar) än vanligt. Och fjolsårskalvar kan vara lite knäppa under sommaren.
Men jag har mött älgar säkert uppåt 100 gånger (jobbade i skogen för länge sen), och aldrig varit m
Just på hösten under brunsten är det väl lite mer spännande med älgar (dvs algtjurar) än vanligt. Och fjolsårskalvar kan vara lite knäppa under sommaren.
Men jag har mött älgar säkert uppåt 100 gånger (jobbade i skogen för länge sen), och aldrig varit m
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 09:40Generelt så drar dom så fort dom inser vad man är för en filur. Ibland kan det gå litel ångsammare för dom att inse att man är farlig =) Ropa högt o gestikulera en massa...då fattar dom för det mesta att man är människa o drar.
Så länge dom inte börjar g
Generelt så drar dom så fort dom inser vad man är för en filur. Ibland kan det gå litel ångsammare för dom att inse att man är farlig =) Ropa högt o gestikulera en massa...då fattar dom för det mesta att man är människa o drar.
Så länge dom inte börjar g