Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHar ni mött älg någon gång?
You need to log in to create posts and topics.

"Jagade" en älgkalvstackare på ett löppass i våras... Tror jag såg honom framför mig 3-4 gånger under träningspasset. Varje gång blev han jätterädd och sprang iväg åt samma håll som jag skulle...

Höll på att snubbla på en grävling när jag sprang i Jämtland förra året. Vete fåglarna vem av oss som blev mer rädd? Kändes som om jag hoppade en decimeter i luften och nästa kilometer gick lite extra fort med hjälp av extra adrenalin.

Jag var ute och åkte rullskidor på grusåttan i Delsjön när det dök upp två älgar bredvid mig. För de som inte provat rullskidor kan jag säga att det är inte optimalt att ha dessa på sig om man skulle behöva fly någonstans. Man är tämligen orörlig. De följ

Ser älg, på håll inne i någon glänta, händer det att jag gör. Men bara vid ett fåtal tillfällen har någon korsat min väg och aldrig har någon kommit emot mig.

Den gång jag minns är när pappa och jag sprang elljusspåret på landet och det brakade till i sk

En fjolårskalv korsade mitt spår vid Hellasgården för nåt år sen. Fullkomligt ljudlöst. Det var inte så märkligt (älgar rör sej tyst) men däremot att den följdes av en hund, spets eller liknande, som också var helt tyst. Jag trodde hundar blev tokiga när

Det är faktiskt helt sant ...jag har blivit sparkad av en Älg!

Under en orientering för många år sedan sprang jag rakt in sidan på en älgko. Jag såg den inte förrän jag kände en varm och sträv päls i ansiktet. Sedan fick jag en riktigt hård kick på ena v

Det vill vi också.

Erkänn, det var på 10MILA första sträckan och du kunde inte med att berätta för dina lagkompisar att du bommade 38 minuter på 3:e, och så slog du benet mot en sten och hittade på historien om älgen. Erkänn!

Det var inte på 10-mila. Det var på en individuell tävlling i Västeråstrakten, men det var faktiskt på väg mot tredje kontrollen. Det erkänner jag!

Rådjur, grävlingar, ormar, harar - lite allt möjligt, men aldrig någon älg!