Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 19:39Förra året stötte jag på både älg, ren och rådjur. Håller med om att älgar är ståtliga djur, både älg och ren var på säkert avstånd. Däremot lyckades jag att springa in i ett rådjur, inte en ren krock men jag tog på den... vi blev båda väldigt förvånade (
Förra året stötte jag på både älg, ren och rådjur. Håller med om att älgar är ståtliga djur, både älg och ren var på säkert avstånd. Däremot lyckades jag att springa in i ett rådjur, inte en ren krock men jag tog på den... vi blev båda väldigt förvånade (
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 19:54Inte som löpare, men som ryttare...
Och till häst råkar man lätt komma lite "för nära" eftersom djuren inte uppfattar människodoften lika lätt.
Två små älg-rumpor skuttade in bakom en gran 5 meter framför oss på stigen när vi kom ridande och hästarna tvär
Inte som löpare, men som ryttare...
Och till häst råkar man lätt komma lite "för nära" eftersom djuren inte uppfattar människodoften lika lätt.
Två små älg-rumpor skuttade in bakom en gran 5 meter framför oss på stigen när vi kom ridande och hästarna tvär
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 20:02Nää men en sketen häst kom galopperande när jag körde intervaller i elljusspåret. Livsfarligt! Dessutom rev den upp det så fint tillpackade gruset.
Nää men en sketen häst kom galopperande när jag körde intervaller i elljusspåret. Livsfarligt! Dessutom rev den upp det så fint tillpackade gruset.
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 21:47Nä,men har sett vildsvin..jisses va ja RÖÖS..de stack fort som...när ja springer stigen på landet.
Nä,men har sett vildsvin..jisses va ja RÖÖS..de stack fort som...när ja springer stigen på landet.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 08:01Jo nog har man sett älg alltid. Är jägare och har tre på mitt samvete även om det är några sedan nu. Hoppas dock på tur nu i höst. Men under mina träningar har jag bara stött älg vid ett tillfälle men den var hyfsat stor med småländska mått mätt.
Jo nog har man sett älg alltid. Är jägare och har tre på mitt samvete även om det är några sedan nu. Hoppas dock på tur nu i höst. Men under mina träningar har jag bara stött älg vid ett tillfälle men den var hyfsat stor med småländska mått mätt.
Quote from Elias Engqvist on 9 September 2010, 09:52Jag har faktiskt stött på en älg då jag sprang Ursviks 15km-runda (Järvafältet, Stockholm) .
Min fd arbetskompis (bor utanför Trosa) hade en älg i trädgården som vägrade ge sig av, han fick ta en spade och slå honom i ändan med för att den skulle motvill
Jag har faktiskt stött på en älg då jag sprang Ursviks 15km-runda (Järvafältet, Stockholm) .
Min fd arbetskompis (bor utanför Trosa) hade en älg i trädgården som vägrade ge sig av, han fick ta en spade och slå honom i ändan med för att den skulle motvill
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 22:07Jag har mött älg många gånger i skogen men bara blivit attackerad en gång, och då var det pga min hund som skällde och hade sig. Jag var tvungen att gömma mig inne i en stor gran. Sen dess är jag faktiskt lite småspänd när jag träffar på älgar. Den arga ä
Jag har mött älg många gånger i skogen men bara blivit attackerad en gång, och då var det pga min hund som skällde och hade sig. Jag var tvungen att gömma mig inne i en stor gran. Sen dess är jag faktiskt lite småspänd när jag träffar på älgar. Den arga ä
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 07:49Har en kompis i Sigtuna som cyklade in i en älg på väg hem från krogen. På en riktigt mörk skogsstig och med ett par bärs i kroppen dunsade han rakt in i älgen som blev minst sagt förvånad och sprang för livet.
Har en kompis i Sigtuna som cyklade in i en älg på väg hem från krogen. På en riktigt mörk skogsstig och med ett par bärs i kroppen dunsade han rakt in i älgen som blev minst sagt förvånad och sprang för livet.
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 08:42Varje höst så kommer det en älgko med 1 eller 2 kalvar till vårt område hon håller till i Stadsskogen vid elljusspåret eller i vårt bostadsområde. Hon är smart för hon vet att det är säkert eftersom de inte får jaga där. Jag har dock aldrig känt mig hotad
Varje höst så kommer det en älgko med 1 eller 2 kalvar till vårt område hon håller till i Stadsskogen vid elljusspåret eller i vårt bostadsområde. Hon är smart för hon vet att det är säkert eftersom de inte får jaga där. Jag har dock aldrig känt mig hotad
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 08:53Idag såg jag inte röken av älgen, tack och lov! En söt liten räv sprang ut på spåret 10 m framför mig, men den kände jag mig inte rädd för! 😉
Jag noterade dock att jag uppenbarligen inte kunde hålla tempo OCH spana efter älg! Kan inte göra två saker samt
Idag såg jag inte röken av älgen, tack och lov! En söt liten räv sprang ut på spåret 10 m framför mig, men den kände jag mig inte rädd för! 😉
Jag noterade dock att jag uppenbarligen inte kunde hålla tempo OCH spana efter älg! Kan inte göra två saker samt