Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninghar ni sprungit coopertest?
You need to log in to create posts and topics.

Om ni har, vilken tid? 🙂

ja visst, 12 minuter..

🙂

Japp! Jag tror det jag gjorde kallas för cooper-testet.
Jag sprang 2820 m senaste gången på 12 minuter, vad min idrottslärare beräknade åtminstone. För sträckan jag sprang var egentligen kortare, men jag fick vända flera gånger...

duktiga ni är. Ska göra testet nästa vecka. Förra året gjorde jag det på 14:40, men kände att jag inte körde för fullt då jag var rädd att jag inte skulle orka, men ska ta i mer denna gång 🙂

man ska var trött efter 1km, slita genom 2a km och sedan spurta sista kilometern. 🙂

Som sjutton åring militär I Finland Har sprungit mitt bästa tror jag. Minns inte exakt men det Var lite över 4000 meter Alltså 12 minuts tid.

Tror att i dag som 48 åring skulle klara ca. 3000m.?? 😀

Cooper var inte med men 3 km kuperad stiglöpning i Lill-Janskogen på max 13 minuter var testet i lumpen.
Det klarade jag galant på 13 minuter prick, småjoggande i mål.

Nu har jag inte testat att springa i 12minuter, men eftersom min tid på 3km är rätt nära så vet jag att jag hamnar på lite drygt 3100m. Och med den tiden vågar jag ställa upp i M55 på DM.

Sprang 3400 m i lumpen i Finland 1992. Idag skulle jag vara nöjd med 3000 m. Jobbig sträcka att testa, bör göras på bana. 🙂