Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninghar ni sprungit coopertest?
You need to log in to create posts and topics.

Cooper har en alternativ tabell för "experienced runners" som säger att man bör komma minst 3700 m för den man som vill räkna sig som "excellent". Det är alltså 3:15-tempo eller bättre.

Fy Robert R. Det där kändes som ett personligt påhopp på mig som senast det begav sig fick ungefär resultatet "Grattis, du är en pigg pensionär!" (#)

oj då... 🙁 Förlåt Jessie...

Som referens kan det vara värt att nämna att världsrekordet på 5000 m innehas av Kenenisa Bekele och lyder 12:37.35. Omräknat så hade han sprungit ca 4750 m på ett 12 min Cooper test.

Imponerande...

Jag har hellre "medelsvensson" som referens. Finns h*n med på funbeat? 🙂

Vet inte hur det är uppdelat i hur bra man är på cooper men kan det inte vara så att du är i "very good shape" Robert R i förhållandet till alla. Med det menar jag att de liksom kan ta vem som helst och sätta in i tabellen. Klart att man är i väldigt god

Jag sprang Coopers test på löpband förra vintern och kom lite drygt 3 km (minns inte exakt). Det kanske är dags att göra ett nytt test och se om det har hänt något.

Jessie, vi får bilda klubb "Vi som är glada om vi Någon Gång klarar 3 km på 15 min ..." eller nått 😉

Jag tror det finns en klubb "Vi som är glada om vi någon gång klarar 3km"

Edit: För att inte tala om klubben "Vi som är glada att vi lyckades bilda en klubb"

Det också. Lätt att glömma att man brukar säga att en stor del av befolkningen inte kan springa 5 km, hur man nu räknat ut det.
Själv kan jag springa rätt långt, men det går inte fort.