Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninghar ni sprungit coopertest?
You need to log in to create posts and topics.

Och så finns ju klubben för de som någon gång klarat av att springa 2 km på 9:30 resp 10:00 minuter (män resp kvinnor). Den har 20 000 medlemmar.

I viket upptagningsområde? Noterade tider på lopp eller ... ? men iaf så blir perspektiven lätt en aning skeva härifrån.

De kallar sig "Polisen"

🙂 OK, hur är det nu räcker det med att ha klarat testen en gång?

Förmodligen. http://www.polisen.se/sv/Bli-polis/Bli-polis/Ansokan--krav/Vad-hander-efter-ansokan/Fysiska-prov/

Så, om vi ställde upp Sveriges befolkning över 18 års ålder, hur många kvinnor skulle klara 2 km på 10 min och hur många män skulle klara 2 km på 9:30, skulle vi hitta 20000?
Skulle två veckors träning hjälpa en signifikant andel - eller om vi bara vänta

Ska vi ta bort alla som tränar löpning då?
Sthlm maraton har väl drygt 20000 löpare i år, en del utlänningar iofs, men det finns nog en hel del svenskar som klarar 2 km på någotsånär tid som inte vill springa marathon i år (jag tex)

Nej, jag vet inte om alla som startar i Stockholm Maraton klarar det heller? Vad är maxtiden det får ta runt?

Jag är med Ling! (t+)
...dvs jag kan springa rätt långt faktiskt (börjar misstänka att den kurvan kommer att kunna fortsätta stiga bra länge till dessutom) men fort? Nä.
Mer än 3km i snabbare tempo än 6 min/km. Nä. Knappt 3 faktiskt, om jag ska vara helt

Såklart man vill ha en bra ursäkt!
jag kämpar och kämpar med att komma under timmen på milen, "på riktigt" (iaf 30 s marginal) och då känns det där med 5 min/km som rena skämtet.