Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 21:03Coopertestet uppfanns av Kenneth Cooper som var överste i US Airforce och fick i uppdrag att sortera ett stort antal soldater efter deras fysik.
Cooper hade hållit på med mätningar av maximal syreupptagningsförmåga. VO2max alltså, och såg att det här te
Coopertestet uppfanns av Kenneth Cooper som var överste i US Airforce och fick i uppdrag att sortera ett stort antal soldater efter deras fysik.
Cooper hade hållit på med mätningar av maximal syreupptagningsförmåga. VO2max alltså, och såg att det här te
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 21:289 blankt i skogen (H:)
9 blankt i skogen (H:)
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 22:00Evvlans Kjell, nu blev jag ju "TVUNGEN" att köra ett såntdäringa Coopers test redan ikväll bara för det? Men tror ni att jag hittar någon tabell då hur jag än googlar? ICKE! Bara en massa finfina sidor där man ska skriva in antal meter och få ut ett resul
Evvlans Kjell, nu blev jag ju "TVUNGEN" att köra ett såntdäringa Coopers test redan ikväll bara för det? Men tror ni att jag hittar någon tabell då hur jag än googlar? ICKE! Bara en massa finfina sidor där man ska skriva in antal meter och få ut ett resul
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 22:02http://www.brianmac.co.uk/gentest.htm
Quote from Jonny Persson on 4 May 2011, 22:03http://www.runningtools.com/coopertest.htm#adults
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 22:06Tack Mikael och Mackan! Då kan jag väl lika gärna tala om hur långt jag kom med när jag ändå håller på. 2100 meter blev det och eftersom jag är i spannet 30-39 och kvinna så är jag... waaait for it..... ABOVE AVERAGE! (ja eller OD då om man tittar på Mack
Tack Mikael och Mackan! Då kan jag väl lika gärna tala om hur långt jag kom med när jag ändå håller på. 2100 meter blev det och eftersom jag är i spannet 30-39 och kvinna så är jag... waaait for it..... ABOVE AVERAGE! (ja eller OD då om man tittar på Mack
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 22:14Allt är väl relativt... (förutom relativiteten, eftersom man då skulle behöva jämföra den med det icke-relativa. Om det finns något icke-relativt så är inte allt relativt. Om det inte finns något icke-relativt så kan det relativa inte vara relativt med nå
Allt är väl relativt... (förutom relativiteten, eftersom man då skulle behöva jämföra den med det icke-relativa. Om det finns något icke-relativt så är inte allt relativt. Om det inte finns något icke-relativt så kan det relativa inte vara relativt med nå
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 22:27Ja, Coopers originaltabeller skiljer på "athletes" och "experienced athletes". De avser alltså motionärer och idrottsutövare.
Man får tänka på att syftet med ett Coopertest är att få en diagnos på en persons fysiska kondition vid ett visst tillfälle. So
Ja, Coopers originaltabeller skiljer på "athletes" och "experienced athletes". De avser alltså motionärer och idrottsutövare.
Man får tänka på att syftet med ett Coopertest är att få en diagnos på en persons fysiska kondition vid ett visst tillfälle. So
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 07:32Visst ska man inte ta det så hårt men det ger ett bra mått på ens löpekonomi och VO2max. Oftast är det löpekonomin som sätter gränsen för elitmotionärer och motionärer.
Visst ska man inte ta det så hårt men det ger ett bra mått på ens löpekonomi och VO2max. Oftast är det löpekonomin som sätter gränsen för elitmotionärer och motionärer.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 07:32.
.