Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninghar ni sprungit coopertest?
You need to log in to create posts and topics.

Jag får ta och komponera ett test jag med. Att döma av tabellen och vad jag klarat på lopp så antar jag att jag iaf skulle komma upp i "above average", men just nu har jag ont i halsen.

Jessie o Lingling: Ni säger att ni inte kan bli snabba. Men har ni verkligen testat att fokusera mer på löpningen? Vad man ser på er träning så löper ni inte så väldigt mycket.

Jag har i alla år legat på ca 10-15 km/v och hamnat på en viss nivå. Bara gen

Peter: Jag fokuserade så mycket som jag rimligtvis kan under 2009 men kom ändå inte till det som brukar vara basmålet för en nybörjare - 5 km på under 30 minuter. Sen dess har jag inte fokuserat på snabbhet utan på att öka sträckan och den satsningen fort

Jag undrar hur många av dessa "långsamma" löpare det är som helt enkelt inte är så aerobt begåvade, och kanske i stället har oanade förutsättningar för sprint?

Själv tror jag att jag är en sådan. Efter ganska många år av träning åt långdistanshållet har

Jessie, nu tror jag du är ute på djupt vatten. Om du inte har något fysiskt handikapp, som hjärtproblem, eller något fel på ben eller fötter tror jag nog bara att det sitter i viljan att bli snabb! Dvs viljan att göra det som krävs för att bli snabb. Jag

Jessie, när jag söker på din träning ser jag att du under 2009 registrerat 14 pass, 11 timmar och 85 km på olika former av löpning. Lika mycket 2010.

Om du vill bli bättre löpare, så tror jag du måste överväga ett tränarbyte? 🙂

Jag tycker jag springer rätt mycket ... just nu har jag ont i halsen vilket gett ett litet avbräck i min uppvarvning efter vintern (dessutom borde jag fokusera på att cykla och simma just nu, men det är en annan femma), Jag har svårt att välja löppass fra

Christer, jag tror du läste fel i Jessies inlägg (jag var också tvungen att läsa flera gånger innan jag fattade). Hon skriver faktiskt att hon INTE tror att hon inte kan bli snabbare, om man tar bort båda inte så står det "jag tror att jag kan bli snabbar

Det finns inga självklarheter i hur snabbt man blir snabb.

Däremot så har de flesta mer i sig än vad de själva tror. Jag har hjälpt folk med träningen och fått dem att springa snabbare än vad de någonsin trodde var möjligt. Det gäller att våga ta i och d

Sprint förresten ... 😀 😀 😀

Jag har nu sedan jag startat om igen kommit ner på under 29 min på 5 km, enl klockan, med flygande start alltså, och jag noterar att jag kan komma tillfälligt under 4 min/km när jag intervalltränar, om det nu inte är mätfel