Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninghar ni sprungit coopertest?
You need to log in to create posts and topics.

Jessie: Men om man tittar på din löpträning under 2011 så har du kommit upp i ungefär vad jag springer på en vecka. Se till att få in tre löppass per vecka på 5-10 km och ge det ett tag så ska du se att det kommer börja hända lite mer.

De flesta som inte

Christer: Det köper jag ju egentligen fullt ut, men så ser man andra som bara börjar springa och VIPS! så springer de 5 km på under 30 minuter för att de har följt exakt samma C25k-program som jag följde, men inte tusan kom jag ner i de tiderna för det. F

Mackan: Så genom att öka LÄNGDEN på mina pass skulle jag bli SNABBARE? Det känns lite.. eh.. knas faktiskt? Hade du sagt intervallträna mer så hade jag nog fattat det lättare, även om jag fick känningar i knäna direkt när jag testade och sen dess har vari

Dina pass är så korta så du får knappt träningseffekt av dem. Du behöver bygga upp lite träningstålighet innan du börjar med intervaller. Men såvida du inte såsar helt på de längre passen kommer du bli snabbare på kortare sträckor.

Jag springer snabbare

Okej Mackan. Jag antar att det bara är lite störigt att jag har kunnat gå från att knappt orka springa EN kilometer till att tex i lördags rätt så lättvindigt springa 15km (om än i prattempo) utan att det märks på mina tider på de kortare sträckorna. Begr

Vem argumenterar du emot nu? Dig själv?

Lite OT.

Detta är Polisen "Fyskrav"

Konditionstest, Coopers test
Du ska fullfölja en löpsträcka på 2000 meter. Maxtid för män är 9.30 minuter och för kvinnor 10 minuter. Coopers test mäter framförallt din syreupptagningsförmåga och kondition.

http://

Jag vet inte Christer? Kanske dags att gå och lägga sig istället? 😉
(men om någon vill bygga ihop ett träningsprogram som främst syftar till att orka springa längre, eftersom jag ska springa Lidingö i år, men som samtidigt får det att gå fortare och utan

Oj jag glömde svara på frågan.

Japp så in i HV många gånger och som bäst med testvärde 56 tror jag visst att det var. 52 tror jag var kravet på jobbet.

Vänligen

P.

Byt ut alla dina promenader mot löpning - ett bra tips - se till att du får till 2 kortare pass tex 4 resp 6 km och ett längre 9-10km varje vecka. De kortare lite snabbare det längre i lugn takt.
Öka på långpasset varje vecka med en km.