Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 17:55För att förtydliga så går ett Coopertest ut att springa så långt som möjligt på 12 minuter. Så just 12 minuter är ett lämpligt resultat.
Jag gjorde ett sådant här test under protest för ett tag sedan och då kom jag 2700 meter vilket skulle vara "very goo
För att förtydliga så går ett Coopertest ut att springa så långt som möjligt på 12 minuter. Så just 12 minuter är ett lämpligt resultat.
Jag gjorde ett sådant här test under protest för ett tag sedan och då kom jag 2700 meter vilket skulle vara "very goo
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 17:59Är inte coopertest alltid 12 min?
Sprang strax över 3 km senast. Nu har jag hamnat i en ny ålderskategori (låter gammalt) så plötsligt blir det enklare att komma upp i högsta nivån 😉 enligt någon skum lista jag hittade någonstans.
Är inte coopertest alltid 12 min?
Sprang strax över 3 km senast. Nu har jag hamnat i en ny ålderskategori (låter gammalt) så plötsligt blir det enklare att komma upp i högsta nivån 😉 enligt någon skum lista jag hittade någonstans.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 18:49Våra cooper test har varit 3km och sen så ska man springa på så bra tid som möjligt.
Våra cooper test har varit 3km och sen så ska man springa på så bra tid som möjligt.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 18:52Robert: Det är ett "modifierat Coopertest" då och man gör så för att det är jobbigt att mäta allas sträcka och betydligt lättare att mäta allas tid på en given sträcka.
(men man borde då egentligen inte få kalla det för ett Coopertest längre)
Robert: Det är ett "modifierat Coopertest" då och man gör så för att det är jobbigt att mäta allas sträcka och betydligt lättare att mäta allas tid på en given sträcka.
(men man borde då egentligen inte få kalla det för ett Coopertest längre)
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 19:25Gjorde ett sådant för länge sedan när jag gick på högstadiet. 2890m hanns på 12 minuter om jag minns rätt, var iaf bland de bästa tjejerna i årskullen trots mina korta ben.
Gjorde ett sådant för länge sedan när jag gick på högstadiet. 2890m hanns på 12 minuter om jag minns rätt, var iaf bland de bästa tjejerna i årskullen trots mina korta ben.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 21:39Har aldrig gjort testet skarpt men Endomondo andriodappen har räknat ut att jag har gjort 3.06 km på 12 min nån gång (hv)
Har aldrig gjort testet skarpt men Endomondo andriodappen har räknat ut att jag har gjort 3.06 km på 12 min nån gång (hv)
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 21:553315 m hade jag hunnit på gårdagens terräng-DM efter 12 minuter. Lite småknixig bana och några hundra meter till som skulle tillryggaläggas gör att jag skulle kunna komma några meter till under optimala förhållanden 🙂
3315 m hade jag hunnit på gårdagens terräng-DM efter 12 minuter. Lite småknixig bana och några hundra meter till som skulle tillryggaläggas gör att jag skulle kunna komma några meter till under optimala förhållanden 🙂
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 21:59Stämmer nog bra där Jessie, eftersom vi gjorde våra i grupp så var det enklare att få ut resultaten. Dock hade jag förespråkat ett cooper test som hållit på längre eftersom jag är så "slö" på kortare sträckor. Vilket ett test då man springer 12min hade bl
Stämmer nog bra där Jessie, eftersom vi gjorde våra i grupp så var det enklare att få ut resultaten. Dock hade jag förespråkat ett cooper test som hållit på längre eftersom jag är så "slö" på kortare sträckor. Vilket ett test då man springer 12min hade bl
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 22:04Jag googlade runt lite och noterade att många skolor och en hel del idrottsföreningar gör ett (modifierat) Coopertest genom att låta deltagarna springa 2 eller 3 km så fort de kan och notera tiden. Sedan mappa in den i en Coopertabell. Det kan väl vara en
Jag googlade runt lite och noterade att många skolor och en hel del idrottsföreningar gör ett (modifierat) Coopertest genom att låta deltagarna springa 2 eller 3 km så fort de kan och notera tiden. Sedan mappa in den i en Coopertabell. Det kan väl vara en
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 22:05Cooper testet känns lite mesigt tycker jag... Att springa 3 km i 4 min tempo gör väl ganska många funbeatare. Enligt skalan så är jag i very good shape för att vara en 17 åring... Då är jag 49... Hallå eller... Nä släpp den, den är förlegad. kanske glädje
Cooper testet känns lite mesigt tycker jag... Att springa 3 km i 4 min tempo gör väl ganska många funbeatare. Enligt skalan så är jag i very good shape för att vara en 17 åring... Då är jag 49... Hallå eller... Nä släpp den, den är förlegad. kanske glädje