Quote from Guest on 22 May 2008, 19:47Hej, jag är ny på det här med cykel..
Jag är löpare i grunden och har lite problem med att få upp pulsen på mina nyss startade cykelpass. På ett vanligt löpdistanspass ligger min puls på 70-80% av maxpuls. Men när jag nu har cyklat så får jag kämpa för a
Hej, jag är ny på det här med cykel..
Jag är löpare i grunden och har lite problem med att få upp pulsen på mina nyss startade cykelpass. På ett vanligt löpdistanspass ligger min puls på 70-80% av maxpuls. Men när jag nu har cyklat så får jag kämpa för a
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 19:57Vid distans under sjuttio % under det mesta av passen, sedan kan man lägga in lite pulshöjande övningar.
Jag håller mig till Motionslopp med resultatlista i H-45.
Vid distans under sjuttio % under det mesta av passen, sedan kan man lägga in lite pulshöjande övningar.
Jag håller mig till Motionslopp med resultatlista i H-45.
Quote from Elias Engqvist on 22 May 2008, 19:59Hej hopp!
Ditt problem är mycket vanligt.
Edit: Jag glömde visst skriva vad jag tänkte - vad som är vanligt var alltså att benen stoppar dig långt innan du kommer upp i puls ordentligt - det krävs massor av cykelträning för att bättra på det
Vad gälle
Hej hopp!
Ditt problem är mycket vanligt.
Edit: Jag glömde visst skriva vad jag tänkte - vad som är vanligt var alltså att benen stoppar dig långt innan du kommer upp i puls ordentligt - det krävs massor av cykelträning för att bättra på det
Vad gälle
Quote from Funbeat user on 22 May 2008, 20:32På ett vanligt distanspass (minst 5 mil) solo är jag nöjd om jag snittar strax under 30. Men jag är rätt så svag också. Född med liten motor och liten kropp. Då blir det bara bra uppför i backar, men skit på platten.
På ett vanligt distanspass (minst 5 mil) solo är jag nöjd om jag snittar strax under 30. Men jag är rätt så svag också. Född med liten motor och liten kropp. Då blir det bara bra uppför i backar, men skit på platten.
Quote from Håkan Öhling on 22 May 2008, 21:47Om man kör solo och kör 3h+ snittar
Motionär: 25 km/h
elitmotionär: 32 km /h
elit: 37 km /hMin alldeles egen uppfattning o jag räknar mig som elitmotionär
Om man kör solo och kör 3h+ snittar
Motionär: 25 km/h
elitmotionär: 32 km /h
elit: 37 km /h
Min alldeles egen uppfattning o jag räknar mig som elitmotionär
Quote from Håkan Öhling on 22 May 2008, 21:48jag har samma problem som du med att jag aldrig får upp pulsen på cykeln. Däremot ordentligt med mjölksyra. Brukar bli bättre mot slutet av säsongen. Håll ut!
jag har samma problem som du med att jag aldrig får upp pulsen på cykeln. Däremot ordentligt med mjölksyra. Brukar bli bättre mot slutet av säsongen. Håll ut!
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 09:31Shit, då är man nära Elitmotionär.
Jag solokörde 77,5 km igår med 31 km/h i snitt, måste öka lite bara.
Shit, då är man nära Elitmotionär.
Jag solokörde 77,5 km igår med 31 km/h i snitt, måste öka lite bara.
Quote from Jonny Persson on 23 May 2008, 09:51Shit säger jag med. Mitt rekord på träning och solokörning ligger på 33.x km/h över drygt 10 mil. Inte så illa pinkat för en löpare med andra ord. 😀
Shit säger jag med. Mitt rekord på träning och solokörning ligger på 33.x km/h över drygt 10 mil. Inte så illa pinkat för en löpare med andra ord. 😀
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 09:53Nu får jag snart slita läsa den här tråden. jag kommer upp i 27 i snitt när det går ganska bra. Jag får ju komplex... Men jag är ju ganska bekväm av mig iofs. Det får jag väl sota för i Alperna i augusti... (#)
Nu får jag snart slita läsa den här tråden. jag kommer upp i 27 i snitt när det går ganska bra. Jag får ju komplex... Men jag är ju ganska bekväm av mig iofs. Det får jag väl sota för i Alperna i augusti... (#)
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 09:56Kristofer: Det som skiljer dig med de andra är att du håller 27 km/h i motlut o motvind. De andra kör enbart nedför och i medvind 🙂
Är som dig ligger straxt under 30 på en 7 milare
Kristofer: Det som skiljer dig med de andra är att du håller 27 km/h i motlut o motvind. De andra kör enbart nedför och i medvind 🙂
Är som dig ligger straxt under 30 på en 7 milare