Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 14:25Ligger också under 30 på 7 mil om jag är själv. 3 mil helt själv utan vind 32-34.
Sedan har man ju bra och dåliga dagar också!
Ligger också under 30 på 7 mil om jag är själv. 3 mil helt själv utan vind 32-34.
Sedan har man ju bra och dåliga dagar också!
Quote from Funbeat user on 23 May 2008, 14:56Jag upplever samma fenomen som Henrik; ett normalt löppass ligger jag på kanske 158 bpm i snitt, när jag cyklar snittar jag runt 141 (ganska prick 30 km/h, 5-8 mil). Jag har inte mätt min maxpuls men just över 170 är väl en gissning som någon. Vad jag för
Jag upplever samma fenomen som Henrik; ett normalt löppass ligger jag på kanske 158 bpm i snitt, när jag cyklar snittar jag runt 141 (ganska prick 30 km/h, 5-8 mil). Jag har inte mätt min maxpuls men just över 170 är väl en gissning som någon. Vad jag för
Quote from Funbeat user on 25 May 2008, 17:02Frågan är lite märkligt ställd tycker jag.
Det hela beror ju på om man kör ensam eller tillsammans med andra, och också hur vädret är.
Dessutom är det ganska många rätt duktiga motionärer som inte alls ofta pressar sig upp till 28-30-32 km/h (är det det
Frågan är lite märkligt ställd tycker jag.
Det hela beror ju på om man kör ensam eller tillsammans med andra, och också hur vädret är.
Dessutom är det ganska många rätt duktiga motionärer som inte alls ofta pressar sig upp till 28-30-32 km/h (är det det
Quote from Håkan Öhling on 25 May 2008, 17:57Jag hade 108 i snittpuls igår på min långrunda 13 mil o snitt 29. Om jag springer har jag i samma LSD-tempo ca 120-130 i puls. Har slutat bekymra mig om varför 🙂
Jag hade 108 i snittpuls igår på min långrunda 13 mil o snitt 29. Om jag springer har jag i samma LSD-tempo ca 120-130 i puls. Har slutat bekymra mig om varför 🙂
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 07:43Henrik - för att glädja dig med lite annan statistik än alla killar som tycks ligga på över 30km/h alltid.
Som glad amatör med nyinköpt racer har jag just börjat närma mig 25km i snitt på mina cykelpass (alltid solopass i kuperad terräng).
Och mitt flås
Henrik - för att glädja dig med lite annan statistik än alla killar som tycks ligga på över 30km/h alltid.
Som glad amatör med nyinköpt racer har jag just börjat närma mig 25km i snitt på mina cykelpass (alltid solopass i kuperad terräng).
Och mitt flås
Quote from Elias Engqvist on 26 May 2008, 07:46Åsa: Eller väldigt starka ben! Tänk positivt 🙂
Åsa: Eller väldigt starka ben! Tänk positivt 🙂
Quote from Torbjörn Karlsson on 26 May 2008, 09:12Stolt idag! Cyklade 4,5 mil igår med min dotter som cyklar första året, 31 i snitt. Jättebra gjort av henne. 🙂
Stolt idag! Cyklade 4,5 mil igår med min dotter som cyklar första året, 31 i snitt. Jättebra gjort av henne. 🙂
Quote from Lena O on 26 May 2008, 09:15🙂 Skitkul!! (t+)
🙂 Skitkul!! (t+)
Quote from Bengt Askerfelt on 26 May 2008, 09:19Mmm, precis en sån tråd jag behöver, jag känner mig inte alls långsam som en snigel... 😉 ...cyklar första året och snittar som bäst 24 km/h solo, sen tar både ben, hjärta och lungor slut trots att min hjärna vill.
Mmm, precis en sån tråd jag behöver, jag känner mig inte alls långsam som en snigel... 😉 ...cyklar första året och snittar som bäst 24 km/h solo, sen tar både ben, hjärta och lungor slut trots att min hjärna vill.
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 09:2031 i snitt på första turen?? Imponerande! (t+)
31 i snitt på första turen?? Imponerande! (t+)