Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHastighet
You need to log in to create posts and topics.

Även jag är inne på Tobbes åsikt.

Mentaliteten måste räknas med. Förutom vad man kan prestera tycker jag för att räknas som elitmotionär så krävs det även att fokus att träning är högprioriterat samt man gärna vill mäta sina prestationer mot andra...

Äv

För mig är det träningsmängden som styr om man är elitmotionär eller inte. Tränar man uppemot sju pass i veckan så är man elitmotionär, tränar man tre-fyra pass i veckan eller mindre är man motionär.

Farligt elitistiskt att bedömma vad som är elitmotionär...
Allt utgår från ens egen uppfattning!

Men jag håller med om att inställningen är avgörande, om man tränar för att bli bättre eller om man "bara" håller sig igång!

Vi som tränar för att inte bli sämre?

"Men jag håller med om att inställningen är avgörande, om man tränar för att bli bättre eller om man "bara" håller sig igång!"

Jovisst håller jag också med om det, men bara för att man tränar för att bli bättre behöver man inte vara elitmotionär (många m

Intressant att flera här poängterar inställningen till träningen som viktig för om det handlar om en elitmotionär eller inte.

Själv tycker jag inte det behöver vara svårare än att titta på resultaten.

Det finns människor som tränar aldrig så mycket, och

Kan bara tala för mig själv och jag skrev...

"Mentaliteten måste räknas med. Förutom vad man kan prestera tycker jag för att räknas som elitmotionär så krävs det även att fokus att träning är högprioriterat samt man gärna vill mäta sina prestationer mot

Den dagen jag kommit ikapp David i ålder och slår honom i en klungspurt ska jag ändra titel från cykelmotionär till elitmotionär! 🙂

"Det finns människor som tränar aldrig så mycket, och som är envisa och uthålliga och som sätter en massa mål för sin träning, men som ändå inte presterar några särskilt bra resultat. Är dessa personer också elitmotionärer?"

Kanske de är dåliga elitmotio

Kan man inte bara vara "tävlingscyklist" då?

Jag cyklar+tävlar=tävlingscyklist.

Känner mig varken som elit(även om jag hade elitlicens i våras 🙂 eller motionär eftersom jag sällan kör motionslopp.

Eller är jag kanske en cyklar+veteran+tävlar=föredet