Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHastighet
You need to log in to create posts and topics.

Henrik, precis som du misstänker så är det benen som begränsar dig. Dvs även om du har en bra motor, dvs kondition i lungor/hjärta, så drar du på dig höga laktatnivåer redan vid ganska låg puls. Medicinen är självklart mer träning på cykel, blanda gärna d

Jag är elitmotionär. (t+) VR tog mer än 90 minuter och jag behövde sportdryck;)

Henrik, det verkar vara en vattendelare det där med att snitta över 30 km/h. 27, 28 går bra men sen måste man cykla mycket mer för att komma upp i fart. Din erfarenhet stämmer bra med det jag hört/upplevt. Din syreupptagning räcker men inte benstyrkan. Me

Det är bara att ta i så kör man fortare än trettio. Tricket är att hålla den farten mer än fem sekunder.......................

Min lilla erfarenhet säger mig också att cykling är en ganska så utpräglad tekniksport. 2-4 km/h i farter kring 30km/h verkar jag kunna tjäna bara på att sitta mer eller mindre rätt och krypa ner i bocken. Dock vill jag betona att man inte kommer ifrån en

En liten devis:
Det är inte svårt att cykla.
Det är däremot inte så många som kan få upp en i cykel i femtio km/h på en slät väg.
Det är ytterst få som kan hålla femtio km/h i mer än fem-tio sekunder.

63 km / h har jag haft på slät väg. Kanske var det medvind och möjligtvis låg det en lastbil 60 meter före.

Det måste jag kolla 🙂

Torbjörn: Hur gick det, kom du upp i 63km/h? 😉

Helt ensam på slät väg har jag inte fått upp cykeln i mer än 58. Men i en klungspurt har ja varit uppe i 68. det är rätt stor skillnad.