Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 13:50Henrik, precis som du misstänker så är det benen som begränsar dig. Dvs även om du har en bra motor, dvs kondition i lungor/hjärta, så drar du på dig höga laktatnivåer redan vid ganska låg puls. Medicinen är självklart mer träning på cykel, blanda gärna d
Henrik, precis som du misstänker så är det benen som begränsar dig. Dvs även om du har en bra motor, dvs kondition i lungor/hjärta, så drar du på dig höga laktatnivåer redan vid ganska låg puls. Medicinen är självklart mer träning på cykel, blanda gärna d
Quote from Mattias Johansson on 18 June 2008, 13:52Jag är elitmotionär. (t+) VR tog mer än 90 minuter och jag behövde sportdryck;)
Jag är elitmotionär. (t+) VR tog mer än 90 minuter och jag behövde sportdryck;)
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 16:58Henrik, det verkar vara en vattendelare det där med att snitta över 30 km/h. 27, 28 går bra men sen måste man cykla mycket mer för att komma upp i fart. Din erfarenhet stämmer bra med det jag hört/upplevt. Din syreupptagning räcker men inte benstyrkan. Me
Henrik, det verkar vara en vattendelare det där med att snitta över 30 km/h. 27, 28 går bra men sen måste man cykla mycket mer för att komma upp i fart. Din erfarenhet stämmer bra med det jag hört/upplevt. Din syreupptagning räcker men inte benstyrkan. Me
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 17:05Det är bara att ta i så kör man fortare än trettio. Tricket är att hålla den farten mer än fem sekunder.......................
Det är bara att ta i så kör man fortare än trettio. Tricket är att hålla den farten mer än fem sekunder.......................
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 22:48Min lilla erfarenhet säger mig också att cykling är en ganska så utpräglad tekniksport. 2-4 km/h i farter kring 30km/h verkar jag kunna tjäna bara på att sitta mer eller mindre rätt och krypa ner i bocken. Dock vill jag betona att man inte kommer ifrån en
Min lilla erfarenhet säger mig också att cykling är en ganska så utpräglad tekniksport. 2-4 km/h i farter kring 30km/h verkar jag kunna tjäna bara på att sitta mer eller mindre rätt och krypa ner i bocken. Dock vill jag betona att man inte kommer ifrån en
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 22:52En liten devis:
Det är inte svårt att cykla.
Det är däremot inte så många som kan få upp en i cykel i femtio km/h på en slät väg.
Det är ytterst få som kan hålla femtio km/h i mer än fem-tio sekunder.
En liten devis:
Det är inte svårt att cykla.
Det är däremot inte så många som kan få upp en i cykel i femtio km/h på en slät väg.
Det är ytterst få som kan hålla femtio km/h i mer än fem-tio sekunder.
Quote from Funbeat user on 19 June 2008, 10:4363 km / h har jag haft på slät väg. Kanske var det medvind och möjligtvis låg det en lastbil 60 meter före.
63 km / h har jag haft på slät väg. Kanske var det medvind och möjligtvis låg det en lastbil 60 meter före.
Quote from Håkan Öhling on 20 June 2008, 10:34Det måste jag kolla 🙂
Det måste jag kolla 🙂
Quote from Funbeat user on 30 January 2010, 00:35Torbjörn: Hur gick det, kom du upp i 63km/h? 😉
Torbjörn: Hur gick det, kom du upp i 63km/h? 😉
Quote from Funbeat user on 30 January 2010, 10:03Helt ensam på slät väg har jag inte fått upp cykeln i mer än 58. Men i en klungspurt har ja varit uppe i 68. det är rätt stor skillnad.
Helt ensam på slät väg har jag inte fått upp cykeln i mer än 58. Men i en klungspurt har ja varit uppe i 68. det är rätt stor skillnad.