Quote from Funbeat user on 30 January 2010, 10:4658 är väl helt ok:-)
58 är väl helt ok:-)
Quote from Funbeat user on 30 January 2010, 10:47det var någon här på forumet vill jag minnas som cyklat i 60km/h i 1km, imponerande
det var någon här på forumet vill jag minnas som cyklat i 60km/h i 1km, imponerande
Quote from Funbeat user on 30 January 2010, 15:20Längdskidåkarna har en testanläggning i Östersund, tror jag det var, där de kan köra rullskidor på band för att kunna göra exakta
mätningar på syreupptagningsförmåga. Att mäta syreupptagningen
på cykel eller löpband ger för skidåkare, inte lika rättvisa
Längdskidåkarna har en testanläggning i Östersund, tror jag det var, där de kan köra rullskidor på band för att kunna göra exakta
mätningar på syreupptagningsförmåga. Att mäta syreupptagningen
på cykel eller löpband ger för skidåkare, inte lika rättvisa
Quote from Funbeat user on 30 January 2010, 15:34Hej brukar ha runt 28 i snitt på mina distanspass 4+,snitt puls runt 65-70%.Träning o tävling är väldigt olika.På tävlingar runt 10-12 mil har jag inga problem med o ha 40 i snitt.Kolla på proffsen det går inte speciellt fort på deras distanspass strax öv
Hej brukar ha runt 28 i snitt på mina distanspass 4+,snitt puls runt 65-70%.Träning o tävling är väldigt olika.På tävlingar runt 10-12 mil har jag inga problem med o ha 40 i snitt.Kolla på proffsen det går inte speciellt fort på deras distanspass strax öv
Quote from Funbeat user on 30 January 2010, 15:39Snabbdistans - svenska cykelmotionärers favoritträning? När man väl kommer iväg från familjen vill man både köra långt och fort och resultatet blir snabbdistans.
En intressant jämförelse: Det finns färdiga träningsprogram för att t ex springa 10 km på sä
Snabbdistans - svenska cykelmotionärers favoritträning? När man väl kommer iväg från familjen vill man både köra långt och fort och resultatet blir snabbdistans.
En intressant jämförelse: Det finns färdiga träningsprogram för att t ex springa 10 km på sä
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 11:46Vi har sportlov veckan före Vasaloppsveckan så en stor del av veckan före Tjejvasan har jag hittills haft träningläger med Sonen, vilket innebär långsam åkning (får se hur det blir i år) vilket jag brukar intala mig är perfekt träning, han fungerar som fa
Vi har sportlov veckan före Vasaloppsveckan så en stor del av veckan före Tjejvasan har jag hittills haft träningläger med Sonen, vilket innebär långsam åkning (får se hur det blir i år) vilket jag brukar intala mig är perfekt träning, han fungerar som fa
Quote from Håkan Öhling on 31 January 2010, 13:42Jag glömde faktiskt att kolla... Men jag har nog kommit upp i 50 på platten utan medvind i en kompis-spurt till nästa skylt...
Jag glömde faktiskt att kolla... Men jag har nog kommit upp i 50 på platten utan medvind i en kompis-spurt till nästa skylt...
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 14:40Intervallträning på plan mark:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=fe9221461ff0471386d82ea06d738481.jpg&Size=
Kom up i 50,13km/t! 🙂
(Blå=hastighet, Gul = effekt)
Intervallträning på plan mark:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=fe9221461ff0471386d82ea06d738481.jpg&Size=
Kom up i 50,13km/t! 🙂
(Blå=hastighet, Gul = effekt)
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 16:34Joakim, var det verkligen helt plant? Eller kanske motvind?
800W låter väldigt mycket för att köra 50 km/h.
Joakim, var det verkligen helt plant? Eller kanske motvind?
800W låter väldigt mycket för att köra 50 km/h.
Quote from Funbeat user on 31 January 2010, 22:20Håller med, ca 600W är nog mer rimligt (för mig i alla fall) att hålla 50km/t. Kanske var det lite motvind, det var i somras och jag minns inte exakt.
Hur som helst så måste man i alla fall ta i lite för att komma upp i 50 (detta var första intervallen
Håller med, ca 600W är nog mer rimligt (för mig i alla fall) att hålla 50km/t. Kanske var det lite motvind, det var i somras och jag minns inte exakt.
Hur som helst så måste man i alla fall ta i lite för att komma upp i 50 (detta var första intervallen