Quote from Guest on 18 June 2012, 16:36Jag tränar en hel del individuellt just nu, pga krångligt schema. Då slås man av att det går rätt långsamt (max 30km/h över säg 10 mil) jämfört med de farter som uppmäts på t.ex. Vätternrundan.
Finns det någon som vill ge sig på en omvandling av individu
Jag tränar en hel del individuellt just nu, pga krångligt schema. Då slås man av att det går rätt långsamt (max 30km/h över säg 10 mil) jämfört med de farter som uppmäts på t.ex. Vätternrundan.
Finns det någon som vill ge sig på en omvandling av individu
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 16:463 km/h snabbare i klunga brukar en del säga..
Men jag vet inte..Det är ju som du säger inte en exakt vetenskap. Är det en bra grupp som går jämt så kan man nog hålla ännu högre än bara +3km/h..
Testa sig fram är nog ett bra tips!
Men sub10 fixar nog v
3 km/h snabbare i klunga brukar en del säga..
Men jag vet inte..
Det är ju som du säger inte en exakt vetenskap. Är det en bra grupp som går jämt så kan man nog hålla ännu högre än bara +3km/h..
Testa sig fram är nog ett bra tips!
Men sub10 fixar nog v
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 17:16Finns nog ingen bra mappning 1:1. Beror ju också på hur långa förningar man gör i klungan, hur bra flyt utan ryck man har, vilket håll man roterar i förhållande till vinden och hur mycket man pressar i backarna. En ryckig klunga är kontraproduktiv och kan
Finns nog ingen bra mappning 1:1. Beror ju också på hur långa förningar man gör i klungan, hur bra flyt utan ryck man har, vilket håll man roterar i förhållande till vinden och hur mycket man pressar i backarna. En ryckig klunga är kontraproduktiv och kan
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 18:58Inför VR-08 hade jag, trots åtskilliga solorundor, aldrig snittat över 30 km/h på egen hand. Några få gemensamma rundor och ett par tävlingar hade gett aningen högre snitt.
VR kördes sedan med ett rullsnitt på över 34 km/h, trots att vi från strax efter
Inför VR-08 hade jag, trots åtskilliga solorundor, aldrig snittat över 30 km/h på egen hand. Några få gemensamma rundor och ett par tävlingar hade gett aningen högre snitt.
VR kördes sedan med ett rullsnitt på över 34 km/h, trots att vi från strax efter
Quote from j sollerman on 18 June 2012, 19:13Marie, cyklade du med subxx? Isf borde du ju veta vad som krävs för astt komma en bit under sub9. Dela gärna med dig.
Om du klarar 10 ml med snitt 30 klarar du iaf sub10 med marginal.
Marie, cyklade du med subxx? Isf borde du ju veta vad som krävs för astt komma en bit under sub9. Dela gärna med dig.
Om du klarar 10 ml med snitt 30 klarar du iaf sub10 med marginal.
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 19:28Kalle, jag ingår i Teamet men cyklade tyvärr inte med klungan. Jag hade hand om depåerna 😉
Vårt team snittade ca 34,5km/hr. Vi hade två depåer (som är anvisade av VR för sub9 grupper), det är egentligen bara en avsedd plats för langning.
Första stoppe
Kalle, jag ingår i Teamet men cyklade tyvärr inte med klungan. Jag hade hand om depåerna 😉
Vårt team snittade ca 34,5km/hr. Vi hade två depåer (som är anvisade av VR för sub9 grupper), det är egentligen bara en avsedd plats för langning.
Första stoppe
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 19:28...förresten .. ett tips om man vill räkna på lite tider
https://sites.google.com/site/raymondbergmark2/idealtider-ver-2
...förresten .. ett tips om man vill räkna på lite tider
https://sites.google.com/site/raymondbergmark2/idealtider-ver-2
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 20:07Jag har precis kört min första vätternrunda och därmed mitt första cykellopp. Det var rätt slappt att ligga med i snabba klungor så länge det gick jämnt och fint, men kommer det backar där man får slita helt själv eller ryck vid t ex omkörningar så behöve
Jag har precis kört min första vätternrunda och därmed mitt första cykellopp. Det var rätt slappt att ligga med i snabba klungor så länge det gick jämnt och fint, men kommer det backar där man får slita helt själv eller ryck vid t ex omkörningar så behöve
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 20:18Jag snittar runt 32-34 i tio mil solo i lagom platt terräng, nyligen kört 12km tempo med 39 i snitt, klättrat många km i 10% lutning o.s.v utan större problem veckorna före VR. Många tyckte jag var stark. Under VR blev jag avhängd i maxpuls av min sub9
Jag snittar runt 32-34 i tio mil solo i lagom platt terräng, nyligen kört 12km tempo med 39 i snitt, klättrat många km i 10% lutning o.s.v utan större problem veckorna före VR. Många tyckte jag var stark. Under VR blev jag avhängd i maxpuls av min sub9
Quote from Lena Bjerlöw on 18 June 2012, 20:24Jag har testat att cykla både på rulle och nu helt ensam. För två år sen cyklade jag på 8:49 (cykeltid 8:46) (snitt runt 34km/h) då jag hängde med snabba klungor mestadelen av loppet, och körde partempo sista 6 milen.
Iår körde jag helt ensam hela vägen
Jag har testat att cykla både på rulle och nu helt ensam. För två år sen cyklade jag på 8:49 (cykeltid 8:46) (snitt runt 34km/h) då jag hängde med snabba klungor mestadelen av loppet, och körde partempo sista 6 milen.
Iår körde jag helt ensam hela vägen