Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHastighet individuellt - klunga
You need to log in to create posts and topics.

@Karin - Blir imponerad av Din prestation kring VR och nyfiken på Dig, ramlar därför in på Din blogg och ser vad Du gjort i Texas. Milde tid! Nu snackar vi prestation. Tack för kul läsning - inspererande för en soffliggare som jobbar med att komma igång :

Jag har cyklat samma runda med en klinga 12-14st och solo.

I klunga hade vi jätte bra samarbete ingen fart ökning och hade 32.2 i snitt. solo med ganska pigga ben bli det bara 28.5.

Men även snitt tid i olika klunga kan skilda mellan 29.9-32.2 på samma

Förra året cyklade jag Vättern på 7:54 med en väl fungerande grupp. (snitt 37,5km/h)
Detta var absolut en maxprestation för min del.

På Kalmar triathlon körde jag 18mil solo på 5:19 (33,9km/h)
Hade nog kunnat trycka på lite hårdare om jag inte sparat kra

Jonas: Sannolikt hade du en annan cykel på Kalmar, linjecykeln hade inte gått lika fort.

Jag skulle gissa på mer än +3 km/h (+10% typ) i klunga jämfört med ensam. Och då menar jag att man är med och delar på dragjobbet i en välfungerande mastergrupp som

Tycker det är ltie ledsamt att man på ett mass-motionslopp ska känna att man behöver hålla sin klunga "ren" från andra. Är inte det lite på tvärs med själva tanken runt motionslopp för massorna?

Nick - Tack! Kul att du var inne och läste! Glad jag kan inspirera någon till egna stordåd kanske. Sugen på Ironman nu?

Jonas - Förlåt att jag säger detta, men jag tycker det låter som att du jämför äpplen med päron? Att bara anta att du cyklar tempo 30

Det handlar ju mer om säkerhet att inte få in okända cyklister i klungan, inte att hänga av folk. Kan ju tänka sig en ovan cyklist i en väl sammantränad belgisk, inte så säkert.

Men då borde en grindvakt vara en bättre taktik jämfört med att bomba uppför

Klart jag hade olika cyklar, det glömde jag helt av.
Men däremot var det samma hjul på dem.

Att jag antar 18 = 30 är baserat på hur pigg jag var efter cyklingen helt enkelt.
Men visst, det är äpplen och päron. Hela denna tråden är äpplen och päron :

Glöm inte att vättern är typ 295 km så man behöver inte hålla 30 i snitt för att komma under 10 timmar. Man får ju 5 km gratis 🙂

Jonas, jag är övertygad att du klarat 40 mil i de tempot, you are aweaome 🙂

Kul att diskussionen fick sådan fart, och med många bra svar. Tack alla so far ... jag lyssnar och lär 🙂