Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:Forum51 DAGARHej allesammans!!
You need to log in to create posts and topics.

Till: Sylvia Stenfelt

Ja gör så i gång om året,se ifall jag klarar av det.Gjort det i 5 år i rad,vissa år bättre än andra.

Theresa: Jo, det är klart att man KAN ta det som måltidsersättning, varför man nu skulle vilja det? Kompositionen i ett proteinpulver är inte perfekt som måltidsersättning dock, då är det bättre att använda en Gainer, den är mer lik vanlig mat. Man brukar

Mela!
Herregud, vart tog njutningen med god, nyttig och vällagad mat vägen??? Ät lite pulver eller drick lite ersättning "som liknar mat"???
Livet är för kort och för skört för att inte njuta lite under tiden.

Tids nog får vi nog dricka måltidsersättning

Till Mela:Tar 4 st omega 3 per dygn.
Mitt energi intag ligger runt 40-50 per kilo nu när jag tränar mkt hårt,men har som ide att sänka det till 25-30 per kilo om 2 veckor.
Vet från förr att jag blir så trött då jag sänker det så pass mkt,o kan då ej träna

Sylvia:
Tycker du verkar komma med genomgående vettiga och sansade inlägg. Trevligt. Förstår att du tränar väldigt mycket? Får jag ställa en fråga och se om du har något svar?
Har de senaste åreninte tränat regelbundet och har successivt gått upp i vikt.

Sylvia: Du skriver "Mela!
Herregud, vart tog njutningen med god, nyttig och vällagad mat vägen??? Ät lite pulver eller drick lite ersättning "som liknar mat"???
Livet är för kort och för skört för att inte njuta lite under tiden."

Om du läser en gång til

varför jag väljer att ha måltidsersättning som ett alternativ är att jag har inte tid att laga middag ibland då jag har som mest stressigt på eftermiddagarna.
Jag vill inte missa att få i mig en bra dos med både kolhydrater och proteiner så därför vill j

Christian: här kommer ett förslag.

Innan morgonpromenad: Kaffe,vatten

Frukost: Fiberhavregrynsgröt med kanel och minimjölk samt proteinpulver blandat i gröten (prova jordgubb, det blir som sylt). Ett kokt ägg inklusive gula.

Mellanmål: Keso med protein

Men Theresa, se till att äta någonting till isåfall. Typ gröt? Släng i lite linfrö också... Eller, om du har det riktigt stressigt: frukt. Men försök äta middag på kvällen istället! Mitt snabbsnabbsnabbalternativ är pasta och wokgrönsaker. Klart på tio mi

OK, Mela, det jag hängde upp mig på var att "Gainer" är ett bättre alternativ, som mer "liknar mat."..Jag reagerade också på Dina rekommendationer till Christian. Det var proteinpulver här och shaker där...jag kanske överreagerar men är helt övertygad om