Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det skall jag absolut testa. Har du några spår/tracks du kan dela med dig av? Låter ju skönt med lite vattensikt när man springer.

Jag har cyklat ner till Sicka Köpcentrum rätt många gånger, men bara vi fotbollsplanen i Hammarbyhöjden och via ältavägen.

kolla på den här kartan (zooma lite): http://www.hittaut.nu/Nacka/Virtuell-Karta.aspx där alla stigar i den skogen finns.

De heldragna stigarna i söder är ju löpspåren med grus.

Här är mina allmänna rekommendationer:

Om man springer ner till sjön i

Tack så jättemycket! Det känns som en till värld öppnade sig.

Tack också för hitta ut tipset. Geocaching light liksom. Nu bara måste jag ju beta av alla check-points också, fast det gör jag som ett familjeevent. Inga check-points kan komma mellan mig och

Jag vet, jag är så snäll! Kände mig riktigt bra när jag kom på att den där kartan fanns faktiskt. Synd att den inte går längre söderut bara.

Checkpointsletning är mycket bra för att motivera sig själv att ta långa promenader med eventuella jogginginslag

Orienteringskartan över Nckareservatet som nämns i början av diskussionen (skala 1:10000), vart finns den att köpa? Hellasgården?

Förr gick den iaf att köpa i Hellasgården och jag skulle bli förvånad om den inte fanns där. Annars så finns den garanterat i kartbutiken på Kungsgatan.

Det säljs kartor där på Hellasgården. 100:- för Naturpasset med kontroller och lite mindre för kartan utan. Täcker Björkhagen, reservatet och Flaten. Much fun!

Jag och flickvännen (som bor vid Järla Sjö) har plockat lite HittaUt-kontroll i år. Kul kvälls- och helgunderhållning, barnen har också varit med några gånger. Som nån sa, mittemellan Geocaching och Naturpasset.
Kontrollerna flyttar ju inte på sej tvärr,

Tackar för svar, nu blir det en tur till Hellasgården i helgen!

Jag mejlade till Idrottsförvaltningen och fick snabbt svar från Thomas Wiklund. Björhagsslingan är 3050 meter (att jämföra med tidigare angivna 2800 meter). Tydligen finns det en nyare version av kartan från Stockholms stad över motionsspåren i Nackareser