Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Härligt!

Haha, det förstås... Nä, sorry, Daniel! Vågar man springa med er egentligen, vad är gubbtempo? Räknade lite snabbt ut att på Funbeatracet så höll du strax över 15 km/h... Galet snabbt! 🙂

Men om det är nån som vill hänga med på samma runda på lördag vid

Mela: Daniel har redan lovat mig att gubbtempo inte är snabbare än att jag kan följa med... Och jag lufsar runt på 6 min/km ungefär (jag följer visserligen bara med i 5 km)! Så jag tror nog att risken är större att du vill springa fortare. 😉

Gubbtempo är kring 5-6 min / km. Man måste ju softa på långpassen.

Tänk om jag också skulle våga hänga på? Har inte riktigt bestämt mig än. Jag tror inte jag lyckas hänga på ett gubbtempo i 15 km. Min maxfart på en mil eller längre är ca 6 min/km. Lufs lufs...Pust! Men jag kanske kan springa 5 i alla fall...

Vi kan springa i 6min/km tempo om du vill hänga med. Tempot är inte viktigt på ett långpass.

Vad snällt att tänka på mig...men jag skrev att min maxfart är 6 min/km, oftast är jag ännu långsammare, speciellt om det blir långt, som 15 är för mig. Jag har iof sprungit 15-16 km flera gånger (tom St Eriksloppet förra året), men just nu känns det läng

Ok. Du är välkommen på vilken distans du vill 😉

Mela: Att det gick att springa så pass fort var ju att det var på löpbana. I terräng är jag långsammare.

Klart att du ska följa med Åsa!! Då slipper jag känna mig som den enda bromsklossen! 😉

Och jag ska som sagt bara lufsa med i 5 km... 🙂