Quote from Guest on 24 January 2011, 18:34Nu har jag äntligen, efter över ett halvårs nötande fått till andningen i crawl. Idag så plötsligt lossnade det bara, och jag fick till en jämn och fin takt i 2-takts andningen. Finns säkert fortfarande massor med saker att förbättra, men nu har jag iaf f
Nu har jag äntligen, efter över ett halvårs nötande fått till andningen i crawl. Idag så plötsligt lossnade det bara, och jag fick till en jämn och fin takt i 2-takts andningen. Finns säkert fortfarande massor med saker att förbättra, men nu har jag iaf f
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 18:44Grattis! Kul att höra! 🙂
Grattis! Kul att höra! 🙂
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 19:25Det sägs att allt lärande har platåer.
Jag själv upplevde andning på samma sätt.
Helt plötsligt fungerar det, och man kan simma "hur långt som helst".
Trotts det gäller det att vara på sin vakt. Inte lyfta på huvudet och bara vrida huvudet åt sidan vid
Det sägs att allt lärande har platåer.
Jag själv upplevde andning på samma sätt.
Helt plötsligt fungerar det, och man kan simma "hur långt som helst".
Trotts det gäller det att vara på sin vakt. Inte lyfta på huvudet och bara vrida huvudet åt sidan vid
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 20:06Grattis.
Det är underbart när man känner att man gör framsteg.
Känner igen mig precis i din beskrivning, från andnöd efter en 25.a gick jag till en 50.a, sen blev det 100ingar och nu klarar jag 200 meter som bäst. 🙂
Jag har tragglat och nött i snart ett
Grattis.
Det är underbart när man känner att man gör framsteg.
Känner igen mig precis i din beskrivning, från andnöd efter en 25.a gick jag till en 50.a, sen blev det 100ingar och nu klarar jag 200 meter som bäst. 🙂
Jag har tragglat och nött i snart ett
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 12:50Kul & Grattis!!
Kul & Grattis!!
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 14:00Grattis!! Du inspirerar mig att ge mig på simningen igen.
Efter att ha kämpat och försökt få till andningen i vad som känns som evigheter så la jag ner simningen, tyvärr. Om man kan få det att lossna bara sådär kanske det kan vara värt det. De sista trä
Grattis!! Du inspirerar mig att ge mig på simningen igen.
Efter att ha kämpat och försökt få till andningen i vad som känns som evigheter så la jag ner simningen, tyvärr. Om man kan få det att lossna bara sådär kanske det kan vara värt det. De sista trä
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 19:30Det är viktigt att inte ge upp utan fortsätta nöta. Jag har varit nära att ge upp detta flera gånger eftersom det känts näst intill hopplöst att lära sig detta, men ändå nött på 4-5 timmar i veckan i typ ett halvår nu. De senaste 3-4 månaderna har det kän
Det är viktigt att inte ge upp utan fortsätta nöta. Jag har varit nära att ge upp detta flera gånger eftersom det känts näst intill hopplöst att lära sig detta, men ändå nött på 4-5 timmar i veckan i typ ett halvår nu. De senaste 3-4 månaderna har det kän
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 23:24Ja, det där med varmare vatten har jag också insett för länge sen. Det var därför jag startade en tråd om det för nån vecka sen.
Ja, det där med varmare vatten har jag också insett för länge sen. Det var därför jag startade en tråd om det för nån vecka sen.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 17:47Tillbaka hemma i "kallbassängen" och övar nu. Det gick skapligt men jag orkar inte alls lika långt som jag gjorde i varmare vatten. I början känns de spänt men det brukar gå bättre mot slutet av passet då man fått igång flåset ordentligt. Man får se till
Tillbaka hemma i "kallbassängen" och övar nu. Det gick skapligt men jag orkar inte alls lika långt som jag gjorde i varmare vatten. I början känns de spänt men det brukar gå bättre mot slutet av passet då man fått igång flåset ordentligt. Man får se till
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 20:09Jag tror inte att det är fettprocenten som gör att du har lågt vattenläge utan tekniken.
Jag tror inte att det är fettprocenten som gör att du har lågt vattenläge utan tekniken.