Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHeureka!
You need to log in to create posts and topics.

Några noteringar:

1. Vid sidoandning, satsa mer på att vrida kroppen än att vrida huvudet. Kroppen ska rotera över lätt i sidoläge!

2. En korrekt andning har örat under vattenytan och ev. tryckt mot den framåtsträckta armens axel/överarm (känn detta!).

Nu börjar det lossna, klarade 7st hundringar igår, tidigare klarade jag max 50m. (t+)

Grattis!

Härligt Ice Man.

Vad har du gjort för att få sådana framsteg?

Jag vet inte, har bara nött på och tränat mycket flera gånger i veckan och försökt fokusera på att få till en avslappnad andning och rätt teknik. Man känner att allt handlar om avslappning, när man väl får till det så känner man hur lite kraft det egentli

Hurra!

Visst blir man stolt när det släpper!
Jag nöter ju med mitcrawl oxå!
Pga strul med "gåsfoten" i knäna så tvingas jag att öka på mitt crawl(bentag i bröstsim är ingen hit då)...och från att orkat 50 m...ökade jag till 225 m non stop...och nu förra

Nej, jag brukar inte varva mellan olika simsätt utan jag brukar köra tex 10st 50:or crawl och sen byter jag till ryggsim och kör de tills jag blir less på de och byter sen till crawl igen 😉 Ryggsim e fortfarande det simsätt som jag orkar längst med. Br