Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHeureka!
You need to log in to create posts and topics.

Satsa på att få det att funka ordentligt med höger sida först. Sedan kan du lägga in lite längder där du övar på att andas åt vänster med jämna mellanrum. Det viktigaste är att det är kul och det roligaste är oftast det som går bäst... 😀

Det går bättre och bättre men jag orkar fortfarande bara max 50m innan jag måste vila. Känns fortfarande som jag spänner mig för mycket när jag simmar. Det är svårt att kunna simma avslappnat och ändå kunna hålla ett bra tempo tycker jag. Finns det några

Jag kan också bara simma 50 meter (skulle nog kunna 50 till, men då skulle nog livräddarna stå beredda).

Igår fick jag dock till det riktigt ordentligt.
Jag andas var tredje och det var tufft i början. (har hållit på med det i tio gånger ungefär). Men ja

Efter ca ett års crawlnötande utan eg förkunskaper utom simning i samband med bad har jag under de senaste veckorna passerat ännu ett heureka.

Från att ha kört 50 metrar på ca 1:05:or under en timmes tid och kämpat för att kunna nå några 50-lappar ner mo

Gratulerar (t+) Det är kul när man känner att det händer någonting. Jag väntar fortfarande på att jag skall ta mig upp till nästa "nivå", just nu känns det som det stått still ett tag. Fast jag har iaf lärt mig andas på båda sidor nu även om vänster sida

Jag hade ett litet litet Heureka-moment imorse. Jag håller på och nöter på och försöker lära mig själv att crawla och har gett mig tusan på att det ska gå. Imorse fick jag tips av en triathlet på hur han skötte andningen (släpp ut överflödig luft, "håll a

Idén är alltså att man andas in, sedan blåsa ut lite grann, sedan hålla andan och sen blåsa ut resten på väg upp till nästa andetag? Intressant, annars verkar ju de flesta hävda att man skall blåsa ut luft i jämn takt hela tiden när man är under vattnet.

Ja, det var vad han föreslog att jag skulle göra i alla fall. Jag märkte en skillnad men det kan ju ha varit nyhetens behag också. Jag kan återkomma när jag har testat det ett pass eller två till. 😉

Jag har för mig att jag har läst någonstans att om man håller andan för länge (dvs inte pyser ut luften kontinuerligt) så lyfts bröstkorgen upp (pga den extra syren) och benen sjunker då ner.

Men å andra sidan är det nog viktigare att få till andningen i

Det låter väl iofs inte otroligt att det skulle kunna fungera på det sättet. Jag släppte ju ut "överflödet" direkt men sen höll jag andan till dess att det var dags för nästa andetag. För mig gjorde det att jag kunde fokusera mer på tekniken så det kanske