Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag har fått så mycket bra tips här på funbeat. Så jag passar på och fråga även detta. Jag har börjat fundera på att springa en halvmarathon Sprang 13,89 km idag på 80 min..så jag är långsam.

Men frågan är hinner jag träna så jag kan springa Stock

Ja, Herregud - visst kan du det. Du skulle säkert ta dig runt redan idag, om än med lite besvär. Det viktigaste för en god prestation i ditt fall är att du orkar hålla ut distansen - alltså behöver du träna lite längre pass.

Du har nu åtta veckor på dig.

Jösses, 80min på 14k är väl inte långsamt? :-/

14km behöver du bara utöka långsamt till 16-18k, det räcker bra inför en halvmara. Däremot tycker jag (till skillnad från Henrik) att du ska se till att köra den sträckan varje helg tom. 5 sep. Nedtrappninge

Med all respekt för intervaller - i detta fall bör uthållighet (långa pass) och fartuthållighet (tempo / snabbdistans) göra mer för en snabb tid än intervaller, oavsett form.

Hehe... Så du har sprungit 13,89km du. Jag får bläddra bakåt i träningsdagboken ända till mars för att hitta ett så långt träningspass. Och jag har inte ens halva tiden på mig fram till den 8e aug då jag har en halvmara inplanerad. Ujuj, hur ska detta gå?

Kör som vanligt, Markus: omvänt progressivt.

Fast Markus, jag antar att du har deltagit i lopp 🙂 Jag ska springa mitt första den 15 Aug sen mitt andra den 30 Aug..båda på 10km..vågar inte anmäla mig förrän efter dessa ..tänk om jag inte alls kan springa bra/långt under lopp..

Du ligger bra till, haka på 2-timmarsprogrammet som ligger ute på Marathon.se. Jag tränar med TSM på det programmet och hoppade på när det hade gått 8 veckor.

Innan dess hade jag hjälpligt tagit mig runt 5 km, idag fixar jag dryga milen utan större probl

Gollie, testar Du inte får Du ju aldrig veta, eller hur?

😉

Klart du ska springa! Stockholm är en fin halvmara, strunta i tiden första gången, spring bara på och njut, så vet du hur det ser ut till nästa år.