Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjälm
You need to log in to create posts and topics.

En enkel fråga...

För landsvägscykling med racer och med vätternrundan som möjligen längsta loppet på ett år.. Finns det cykelhjälmar som "alla använder"? eller är det ett helt spritt forum där man köper vad som faller i smaken?

Så man slipper genera s

Jag har en MTB-hjälm från MET när jag kör racer. Har inte känt att jag behöver en mer strömlinjeformad hjälm än och sen använder jag samma när jag kör MTB. Enklast är att gå till en välsorterad cykelbutik och be dem rekommendera vad de tycker passar dig.

Frågan var väl inte riktad att verka fåfäng.. (H) men jag tackar för ditt tips (t+)

Japp, det är bara att gå in på vilken cykelaffär, Clas Ohlsson eller något annat ställe där de säljer cykelhjälmar. 99,5% av alla hjälmar är godkända idag så väl en som passar din plånbok och tycke/smak.

Har själv nog köpt 3-4 hjälmar de senaste 8 åren s

Eller så köp en dyrare modell som du endast använder på dina träningsrundor och VR.
Klart är att man ta i mer på sådana turer än när man åker t-o-r till jobbet. Inte vill man kommer till kontoret utpumpad och svettigt.

Största anledningen till prisskilln

Ja Garys förslag är ju andra lösningen, att ha en hjälm för finåkning.

Beror väl då på hur mycket du kommer att träna, hur du tänkt förvara hjälmen och hur mycket pengar du vill lägga ner vs design och vikt.

Om du cyklar till och från jobbet så är det i

Finns väl ingen cykeltur jag har så bråttom som på väg till jobbet ... skulle vara när jag är sen till ett träningspass 😉

Bra sagt Linus! ( Ut o cykla = hjälm på )
O sen vad man ska ha för hjälm är upp till var o en, ja köpte min blåa trek sonic för ja tyckte den satt skönt o passade mej perfekt plus att ja tyckte den va snygg o den va inte så farligt dyr heller..

Jag kör med hjälmar som passar mitt huvud, fast de brukar väl sällan vara billiga... Eftersom det är långtifrån alla som passar "alla" huvuden så råder jag dig att prova ut en hjälm som du trivs med själv - både vad gäller passform och utseende. Giro har

Tja Fredrik och Larsa! Tack för tips! Nu har jag redan valt ut hjälm och det var utan att prova den. Så nu får vi se! ;). Blev det uselt får jag ta på mig kostnaden att vara slö :). Fanastiskt nog blev det just en Giro, såg jag nu på ordererkännandet. "Gi